Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kristianmann
Hej :D

Har en V70 2,4D från 2008 i svart metallic. Skulla ville ha et komplet R-Design kitt til den, dvs. grill, dimljus gällar och spegelkåpar. Nån som vet vad det kostar hos Volvo i Sverige. Här i Danmark kostar det väldigt mycket. Kommar til Göteborg nästa weekenden, och då skulla jag passe på at köpa et kitt. Har set at Xtremt.se och Hova säljar dessa satsar til 4095 SEK, men då tilkommar frakten til DK (Dyrt!!) Vet at Xtremt liggar i "Göteborg", men vi har inte bilen med, och då är det väldigt långt dit.

Så om priset är ca. samme hos Volvo i Sverige, då vil jag lägga en beställning. 8)

Mvh,
Kristian
av knicklas
Volvohandlarna har väl lite individuellt prissättning, om jag förstått rätt. När jag kollade priser förra året så kostade spegelkåpor + dimljusramar ca 2100:- tillsammans (spegelkåpor ca 1250:- och dimljusramar ca 850:-). Detta var på Helmia Bil...
Användarvisningsbild
av Racetwin2
kristianmann skrev:Hej :D

Har en V70 2,4D från 2008 i svart metallic. Skulla ville ha et komplet R-Design kitt til den, dvs. grill, dimljus gällar och spegelkåpar. Nån som vet vad det kostar hos Volvo i Sverige. Här i Danmark kostar det väldigt mycket. Kommar til Göteborg nästa weekenden, och då skulla jag passe på at köpa et kitt. Har set at Xtremt.se och Hova säljar dessa satsar til 4095 SEK, men då tilkommar frakten til DK (Dyrt!!) Vet at Xtremt liggar i "Göteborg", men vi har inte bilen med, och då är det väldigt långt dit.

Så om priset är ca. samme hos Volvo i Sverige, då vil jag lägga en beställning. 8)

Mvh,
Kristian
Komplett R-designkit innefattar ju också bakre och främre stötfångare, stolar, kjolar m.m. Det är ju inte bara spegelkåpor etc. Om du menar dessa också så skulle jag samtidigt förorda sänkningen av chassiet också. Annars kommer det att se konstigt ut. Men då kommer det bli så omfattande att det är bättre att byta bil skulle jag gissa.
Användarvisningsbild
av kristianmann
Racetwin2 skrev:
kristianmann skrev:Hej :D

Mvh,
Kristian
Komplett R-designkit innefattar ju också bakre och främre stötfångare, stolar, kjolar m.m. Det är ju inte bara spegelkåpor etc. Om du menar dessa också så skulle jag samtidigt förorda sänkningen av chassiet också. Annars kommer det att se konstigt ut. Men då kommer det bli så omfattande att det är bättre att byta bil skulle jag gissa.
Jo jag vet. Men om man kollar Hova.com eller Xtremt.se då har dom et kit, som består av dom 3 delarna, som jag har skrivat. Det är det kompletta kittet jag menar - Inte en hel bil. R-Design bilar kan inte köpas i Danmark. :x

Har fått et pris från Bilia Göteborg på 4501 SEk for kittet + 150 SEK för sprayfärg til parkeringssensorerne.
av ZizzoZ
Racetwin2 skrev:Komplett R-designkit innefattar ju också bakre och främre stötfångare, stolar, kjolar m.m. Det är ju inte bara spegelkåpor etc. Om du menar dessa också så skulle jag samtidigt förorda sänkningen av chassiet också. Annars kommer det att se konstigt ut. Men då kommer det bli så omfattande att det är bättre att byta bil skulle jag gissa.
Vad är det med stötfångaren fram som är annorlunda mot original?
av ZizzoZ
JE Jr skrev:Nederdelen på stötfångaren bak är annorlunda, fram är den likadan.
Precis som jag trodde då :) bak är den ju annorlunda för utblåsen :)
Tysta sommardäck V90

Det stämmer att Volvo inte uppger 245/45-19 s[…]

Volvo 940 maxxecu mini bygge

Tänker du göra en ny kabelhärva ell[…]

Ja jag kommer ju iallafall ha ut pinnarna varje d&[…]

Löste sig detta för TS genom att byta br[…]