Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

epostaren skrev:
perhall skrev:Har ni tips på snygg färg? Vill inte ha vit eller röd...
PH
Vi har seashell beige metallic http://1.bp.blogspot.com/_0_eWZq3ZJ4o/S ... ar+006.jpg
som skiftar i färgen beroende på vilket ljus det är. Mycket snygg, tycker vi...
Ursäkta, ja, snygg!! Men kanske passar bättre på en som inte är R-Design? Precis som vit el röd passar bättre på R-Design./PH
Gurra82 skrev:
perhall skrev:
Gurra82 skrev:jag tycker du skall köpa en 2,5ft istället
Ja, det är ju en trevligare och piggare motor. Men jag är lite trött på den, har haft 2,5T/T5 i fyra bilar sen 1997, den är törstig... och så vissa risker med etanol, och kortare serviceintervaller. Men vem vet, jag kanske ångrar mig.../PH
Man kan ju oxå se det som att du har varit nöjd om du har haft 4 st :D Har du provat T4? rent pappersmässigt tycker jag oxå att det verkar intressant med T4, men verkligheten kan vara något helt annat. Men jag tycker du skall satsa extra slantar på en 2,5ft. Men visst en ft skall servas jämt och ständigt och det är ju inte roligt
Det är ju lite kul att testa olika bilar också. Jag hade två bilar av gamla V70-modellen + en XC90 T6 = samma generation. När jag sen steg in i en faceliftad MY06 V70 så tittade jag på panelen och tänkte: nu har jag sett den här miljön i sex år och vill verkligen ha något nytt! Lite så känner jag nu med 2,5T-motorn. Den har skön gång och är harmonisk, tyst, ger en viss premiumkänsla, men dels är den törstig, åtminstone om man som jag kör rätt snabbt, dels tycker jag att den extremhöga utväxlingen faktiskt dödar körglädjen. Den passar visserligen i en glidarbil som V70II är men harmonierar inte riktigt med R-design tycker jag. Men det är givetvis en smaksak. /PH
perhall skrev:
epostaren skrev:
perhall skrev:Har ni tips på snygg färg? Vill inte ha vit eller röd...
PH
Vi har seashell beige metallic http://1.bp.blogspot.com/_0_eWZq3ZJ4o/S ... ar+006.jpg
som skiftar i färgen beroende på vilket ljus det är. Mycket snygg, tycker vi...
Ursäkta, ja, snygg!! Men kanske passar bättre på en som inte är R-Design? Precis som vit el röd passar bättre på R-Design./PH
I beg to differ, Perhall. Jag tog som bekant chansen och beställde min R-design med just Seashell och jag ångrar mig inte ett dugg. Leta bland mina inlägg, så hittar ni kansle ett par bilder på den.
Älskar just livet som finns i den lacken - beroende på ljuset. När den får solljus på sig, är den otroligt vacker.
Ursäkta, ja, snygg!! Men kanske passar bättre på en som inte är R-Design? Precis som vit el röd passar bättre på R-Design./PH[/quote]
I beg to differ, Perhall. Jag tog som bekant chansen och beställde min R-design med just Seashell och jag ångrar mig inte ett dugg. Leta bland mina inlägg, så hittar ni kansle ett par bilder på den.
Älskar just livet som finns i den lacken - beroende på ljuset. När den får solljus på sig, är den otroligt vacker.[/quote]

Kul! Ja, det är härligt med färger som har något extra. Det blir nog Seashell, Oyester, Magic Blue eller silver. Tycker alla är snygga. Som vanligt impulsbestämmer jag mig sent, vilket också har sin charm:) Har försökt lära mig att gilla vita bilar, det har ju varit halvt på modet i fem-sex år för lite coolare bilar, men är inte riktigt övertygad.../PH
perhall skrev:Vilket minne du har:)
I det jag skrev ovan handlade det om att jag ville undvika problem... och det är ju klart att såväl etanol som vissa dieslar och bensin-DI allmänt är mer felkänsliga än en traditionell ej DI-bensinare som T6.
Vi får se om jag blir nöjd med T4. Fick ytterligare 10 000 rabatt och tycker att priset är helt oemotståndligt. Det är ju nästan billigare än en Passat eller Avensis med hyfsad utrustning. 180 hk turbo + skinn + sportstolar + 18" + xenon + PDC + larm + blåtand + mkt mer.../PH
Det är ju helt klart jäkligt bra pris :D Min D3a gick på över 400 :(
Användarvisningsbild
av FWH
Om du vill ha något lite nytt, har du tittat på en V60?

Behöver man inte lastutrymmet så tycker jag att det är en bättre bil på alla punkter egentligen, men kostar i princip som den större V70n.
FWH skrev:Om du vill ha något lite nytt, har du tittat på en V60?

Behöver man inte lastutrymmet så tycker jag att det är en bättre bil på alla punkter egentligen, men kostar i princip som den större V70n.
Jo, jag har faktiskt gjort det men det går inte. Vi har med två barnvagnar ibland eller en dubbelvagn och en massa annat. Om fem år - ja, då hade det funkat. Annars är ju den fräschare och roligare. Men inte lika prisvärd./PH
Användarvisningsbild
av FWH
Nej, då går det ju inte... :(

Sen är den fortfarande inne på sin första årsmodel vilket bör undvikas enligt mig.
FWH skrev:Nej, då går det ju inte... :(

Sen är den fortfarande inne på sin första årsmodel vilket bör undvikas enligt mig.
Ja, fast grundmodellen är ju några år. Ännu värre med första 850:n eller 480:n:)/PH
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

CEM går ej att byta ut rakt av, måste […]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i b[…]

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]

Har V90CC och klossarna bak slits mera, efter 1400[…]