Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Aha, om mitt inlägg tolkades som en fråga så var det otydligt skrivet från min sida. Det var snarare ett påstående!
Jag är väl medveten om vad tråden handlar om, har följt den en tid nu!!
grålle1 skrev:Aha, om mitt inlägg tolkades som en fråga så var det otydligt skrivet från min sida. Det var snarare ett påstående!
Jag är väl medveten om vad tråden handlar om, har följt den en tid nu!!
Jag som missuppfattade ditt inlägg då :oops: :wink:
Fick svar från Volvo idag! :???:

Hej Xxxxxx!

Tack för ditt mail.

Vi går kvar med halvljus som varselljus.

Med vänliga hälsningar/Best Regards
Xxxxxxxxxxx Xxxx
Sharkbait skrev:
grålle1 skrev:Nej, S/V60 har inga dimljus...
Seriöst, finns det inte heller dimljus på S/V60 ?!
Det finns ju igentligen inga dimljus på V70II/XC70II heller :shock:

På andra bilar jag ägt har man kunna köra med dimljus (halvljus avslaget) på i tex svår dimma eller snöfall så har de lyst upp brett och nära marken men inte så långt framför bilen.

Slår man över till dimljus på V70II/XC70II så lyser det inte ett skvatt, i nivå med parkeringsljusen ungefär. Det verkar mer vara någon stylinggrej som saknar funktion och vettigt ljusutbyte.
grålle1 skrev:Fick svar från Volvo idag! :???:

Hej Xxxxxx!

Tack för ditt mail.

Vi går kvar med halvljus som varselljus.

Med vänliga hälsningar/Best Regards
Xxxxxxxxxxx Xxxx

Detta är skamligt !

Volvo måste vara sist med att inte ha LED/DLR (kallat vad man vill) utav alla biltillverkare.. Till och med KIA har LED/DLR i strålkastaren och då kan man verkligen börja undra över varför inte Volvo har släppt sargen och kommit in i matchen!!

Sedan Volvo`s lama försöka till DLR som är placerade vid grillen är kopiöst fult. Inte så konstigt när nästan alla andra biltillverkare sedan länge har placerat "sina" LED/DLR på snygga sätt och då blev det ett lamt och fult försök utav Volvo.
VolvoB20 skrev:
Sharkbait skrev:
grålle1 skrev:Nej, S/V60 har inga dimljus...
Seriöst, finns det inte heller dimljus på S/V60 ?!
Det finns ju igentligen inga dimljus på V70II/XC70II heller :shock:

På andra bilar jag ägt har man kunna köra med dimljus (halvljus avslaget) på i tex svår dimma eller snöfall så har de lyst upp brett och nära marken men inte så långt framför bilen.

Slår man över till dimljus på V70II/XC70II så lyser det inte ett skvatt, i nivå med parkeringsljusen ungefär. Det verkar mer vara någon stylinggrej som saknar funktion och vettigt ljusutbyte.

På V70II/XC70II kan man iallafall trycka in starkare lampor om man vill men hur skall man göra när det inte finns dimstrålkastare som på S/V60? Svänga in på Biltema direkt efter man har hämtat ut sin nya S/V60 och köpa dimstrålkastare?!

Men men det fanns väl inte "plats" för dimstrålkastare på S/V60....
Varför ett steg tillbaka?? Halvljus måste vara oslagbart jämfört med dom andra lösningar jag sett hittills. Visst teoretiskt sett säkert en lägre förbrukning men men mikroskopisk jämfört med vad man kan spara genom att köra lugnare.
Visst kostnaden för lampor men inga enorma pengar det hellre.

Jag tillhör dom som inte kommer bråka med handlaren när vi inom kort hämtar fruns V60.
Halvljus funkar för mig.
Volvo som företag har för bekväm företagskultur. Jag är helt säker på att Stefan Jacoby kommer att ändra på detta när han blir varm i kläderna. Det handlar om miljön och totalt utsläpp när man säljer ca 400.000 bilar/år. Visst DRL kanske endast sparar in 0,04 l/10 KM men räkna ut vad det blir på bilens livstid x 400.000 enheter.....

Har en VW Polo årsmodell -10 som har DRL, dvs små starka lampor i frontspoilern samtidigt som all annan belysning är släckt (inkl bakljusen)

Får min nya XC60 om 4 veckor bryr mig inte personligen hur de löser detta på min bil. Som svensk känns det dock tråkigt att vi inte lirar i elitserien.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 22
Bakvagn V70 AWD _97

Sprängskiss: https://www.volvopartswebstore.c[…]

Mätarhus

Löda om instrument huset

E85 har 104 oktan och E95 har väl 108 oktan. […]