Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av llesrof
opA... kom du utanför vägkanten och skar ned i diket? Det är jäkligt lurigt när plogbilens blad ligger några decimeter utanför vägkanten och ger ett platt och fin yta som ser ut som en del av vägen. Det vinns inget som bär och hamnar man där skär det ned i diket och man blir hängandes på underredet. Har själv vart med om det.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Gneta det va lite underhållande :)
Användarvisningsbild
av opA
TheFlyingDutchman skrev:Hoppsansa! Det såg inte vacker ut! :) Har fastnat i snön med V50n det har jag gjort.. men inte körd ner i diket :lol:
Hehe.. de ser värre ut än vad de va.. lite skakis var man allt.. men kom dock inte upp för egen hand fick komma en bonde från gården längre bort och dra upp en :)
llesrof skrev:opA... kom du utanför vägkanten och skar ned i diket? Det är jäkligt lurigt när plogbilens blad ligger några decimeter utanför vägkanten och ger ett platt och fin yta som ser ut som en del av vägen. Det vinns inget som bär och hamnar man där skär det ned i diket och man blir hängandes på underredet. Har själv vart med om det.
Det hade snöat så in i hel. på morgonen så vägen var rätt rejält moddig och jag var på väg hem där vid 10-snåret och plogbilen hade inte hunnit komma ut och få bort de som hade kommit + att jag kom en aaaaaning för nära kanten då jag fick möte.

Som tur var hade jag redan saktat och gled inte allt för fort utför samt underedet fick bara snö som motstånd.. slapp stenar m.m :)
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Här kommer i alla fall nånting med snö inblandat :)

Under min militärtjänst i mitten av 60-talet tjänsgjorde jag som chaufför på militärhögskolan. Vid ett tillfälle skulle eleverna upp på en befälsövning i Haparanda. Den vintern var det MYCKET snö, jag lovar. Jag fick en "hel halvtimmes" {:-O utbildning på Volvovalpen och blev tillsammans med några andra "lika välutbildade" värnpliktiga uppskickade i snöhelvetet, ni börjar förstås ana hur det slutade :mrgreen: .

Med valpen full av löjtisar och kaptener gick färden på småvägarna kring Haparanda och det gick väl hyfsat tills undertecknad fick en mindre lysande ide om att ta en genväg. Jag hade bibringats en övertro på att ett terrängfordon som jag rattade kunde ta sig fram nästan var som helst och lite djup snö skulle inte kunna hindra ett förträffligt fyrhjulsdrivet fordon. Jag glömde dock en liten viktig detalj..........hjulen måste ju nå ner till backen för att kunna driva. :mrgreen: :mrgreen:

Mvh GK
Användarvisningsbild
av cybermunk
Haha, ja valpen tar sig fram bara den når ner med tassarna :) hahahah fan va gött exempel.
av PTV
Ja då snöar det igen och (en del) blir som vanligt rent handlingsförlamade.Folk som kör omkring på sommardäck mitt i snökaoset !?.Andra kör antingen i 50 km/h på t ex motorväg trots skrapad vägbana eller så vräker de förbi i över 110 km/h.En del kör i gropen och upptäcker att de måste gå en bra bit i snön i tunna byxor och lågskor för att få hjälp.Överlastade julbilar som svajar oroväckande fram och tillbaka mellan filerna i snömodden.En taxi har kört fast ute på landet i en snödriva med sänkt chassi och extrema lågprofildäck !?.Ca 30 personer får stå upp i bussen på motorväg pga glesare turtrafik.Hur var det nu med dessa bälten och trafiksäkerhet !?.Dörrarna och fotstegen fryser fast på bussarna för de inte är anpassade för vinterkyla !?.En Holländsk trailer har kört fast på en svagt lutande avfartsramp.Däckmönstret är minimalt på denna stora lastbil !?.Somliga svär som bortsbindare för att det inte går fortare i kassakön som långsamt ringlar sig genom affären i juletid.Hemlösa som dricker litervis med T-röd i vinterkylan för att överhuvudtaget orka med.Tidiga nyårsmällare som skrämmer vettet ur hunden.En äldre dam med rullator ser konfunderad ut över hur hon överhuvudtaget ska komma fram på den oplogade trottoaren som för övrigt även saknar både salt och sand där övriga börjat gå på vägen i mörkret istället !?.Allt pga en enda liten minitraktor som ska hinna med att ploga ca 12 kvarter.Det är ju besparingstider !?.Nu är det vinter och snart Jul (I-G-E-N). :D
Användarvisningsbild
av StringerBell
Chicago häromdagen:

Bild

Och en låt om vägen ifråga:

Användarvisningsbild
av Ticken
Snökaos i Sthlm idag igen..! Guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuudars! Tar det aldrig slut?!

/Ticken
av llesrof
Ticken skrev:Snökaos i Sthlm idag igen..! Guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuudars! Tar det aldrig slut?!

/Ticken
Tur att jag åkte därifrån redan igår då. Med tåg. Det hade garanterat blivit inställt eftersom det snöat på spåren :D
Användarvisningsbild
av FWH
llesrof skrev:
Ticken skrev:Snökaos i Sthlm idag igen..! Guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuudars! Tar det aldrig slut?!

/Ticken
Tur att jag åkte därifrån redan igår då. Med tåg. Det hade garanterat blivit inställt eftersom det snöat på spåren :D
Signal fel stoppade all tåg trafik i 2 timmar, så det var verkligen tur.

http://www.svd.se/stockholm/nyheter/tag ... 932649.svd
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 190
DennisCA's Volvo 850 -97

Idag har jag mest jobbat med att tillverka en lapp[…]

Spolat automatlådan, bytt främre lä[…]

Hej på er! Jag hoppas ni kan hjälpa mig[…]