Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eldaria
Hallå där.

Jag hittade lite rost på höger bak skärm presis vid dörren.
http://www.eldaria.net/album/v/eldaria/ ... 6.JPG.html

Så var nere på Volvo och inskaffade lite spray färg, dom gav mig 2 spray burkar i et litet paket, en med färg och en med klar lack.

Så har jag hört något om att man ska sand-pappra med väldigt fint sand papper, så var nere och köpte sand papper av typen 200/400/600 och 1000.

Så ni som ha erfarenthet i sådant här, hur ska jag gå till väga?
Gärna i detalj då jag har ingen erfarenhet i att lakka, men dom ville ha 4000kr för att göra det på ett lakernigs ställe.
Tyckte det var lite väl dyrt.
Mest för att färgen inte ska inte trilla av i nästa biltvätt. Sen ska det gärna sluta rosta där.
Och en bonus om det blir snyggt med. ;-)

Jag har åtgång till garage på jobbet, men det är ju bara under den tidan jag är på jobbet, men nu när det är så fint väder, kan man inte göra det ute? eller är det för dammigt/Soligt/andra orsaker.

Brian.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Alltså jag vet inte exakt hur du ska gå tillväga mer än att du ska slippa ner det samt ett område runt omkring skadan,,,,med olika typer av sand papper....helst med en polerings maskin som du fäster sandpappren med...men jobba inte för hand...det blir inte bra.

Sedan skall du ha grundfärg på det först som motverkar rost sedan kommer färgen i ett par lager och sedan efter att det torkat så lägger du på klar lacken....MEN rosten kommer nog komma tillbaka om 1 år el 2...när rosten väl börjat i stor skala så är det svårt att få bort det för gott.....
av blizzy
ta rätt grundfärg,du har galvat på din bil......
Användarvisningsbild
av eldaria
blizzy skrev:ta rätt grundfärg,du har galvat på din bil......
Vad menar du?
Säkra bakluckan vid frakt?

I sådana fall brukar jag kroka på sl&a[…]

Klossar byttes runtom vid 6000 mil. <...> T[…]

Någon skillnad om du kör och gasar elle[…]

Motorvärmare 850

Tack för era svar. Det blir en slangvärm[…]