Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FWH
FWH skrev:Ja, vi pratar ju traktor här och inte Lamborghini. :D
Ok, ok, jag vet at Lamborghini tillverkar traktorer - dåligt val av märke att jämföra med... :roll:
av perhall
Har idag gått en sväng på stan och tittat in i "alla" BMW e60 som jag har gått förbi. Utan undantag hade bilarna som var 3+ år veckade och slitna förarstolar.

Det sades ju förr att skinn är mer slitstarkt. Nu tycks det vara tvärtom. Ungefär som diesel och bensin, idag håller en bensinmotor längre än många dieslar (D5 är en av rätt få dieselmotorer som håller riktigt bra).
PH
av Rille99
Ok, det verkar alltså som att majoriteten tycker det finns kvalitetsbrister men att man samtidigt kan förlänga livslängden betydligt vid bra skötsel. Byta ut den helt är förstås ett alternativ, speciellt när man är spekulant på att köpa en. I alla fall är det ett bra prutargument.

Jag ringde Bilia. Drygt 6000 kr vill dom ha för att byta skinn till förarstolen (ca 20000 alla stolar).
av JHg
Låt mig då upplysa dig att Lamborghini startade och är fortfarande en ganska stor tillverkare av just TRAKTORER...
av perhall
Rille99 skrev:Ok, det verkar alltså som att majoriteten tycker det finns kvalitetsbrister men att man samtidigt kan förlänga livslängden betydligt vid bra skötsel. Byta ut den helt är förstås ett alternativ, speciellt när man är spekulant på att köpa en. I alla fall är det ett bra prutargument.

Jag ringde Bilia. Drygt 6000 kr vill dom ha för att byta skinn till förarstolen (ca 20000 alla stolar).
Det låter oväntat billigt för att vara Bilia. Det är ju faktiskt mindre än vad skinn kostar extra på en ny BMW 316 diesel.../PH
Användarvisningsbild
av FWH
JHg skrev:
Låt mig då upplysa dig att Lamborghini startade och är fortfarande en ganska stor tillverkare av just TRAKTORER...
Antar att du inte såg mitt inlägg nästan direkt efter...
FWH skrev:
Ok, ok, jag vet at Lamborghini tillverkar traktorer - dåligt val av märke att jämföra med... :roll:
Skulle väl har sagt Aston Martin, Ferrari, Maserati eller vad som helst förutom Lamborghini.
av JHg
Nä, tyvärr missade jag det! Men du skall tolka mitt inlägg med glimten i ögat!!!
Det var inte för att vara en messerschmidt.
av XCThord
Jag behandlar skinnet i mina bilar kanske 1-2 ggr per kvartal och det har aldrig varit nåt problem.
av Steff 99
XCThord skrev:Jag behandlar skinnet i mina bilar kanske 1-2 ggr per kvartal och det har aldrig varit nåt problem.
Detta är en av de viktigaste åtgärder man måste göra, lika väl som att man måste sköta sina skinnmöbler så måste man sköta sin skinnklädsel i bilen.
Jag har aldrig haft några sprickor eller andra problem med mina skinnklädslar, ett finare tunnare och mjukare skinn är än mer känsligt om man inte behandlar skinnet minns 2-3 ggr om året.

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]