...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Rikspolisstyrelsen står som ägare på de bilarna.
Användarvisningsbild
av CarMan
säpo, där kom det. ja dom bilarna ägs av rikspolis styrelsen, därför många misuppfattar vad et är för bilan, när dom kollar bilregistret.
Användarvisningsbild
av bjompa
Ett annat sätt att märka att en bil är en civilare är om man åker för fort å de kommer en "vanlig" bil å stoppar en....
Användarvisningsbild
av bjompa
halmstaden skrev:Nej, det menar du inte!? :lol: :lol:
Du kanske kan bli raketforskare ändå..
Bli? ja är redan de..
av markiica
Nu har inte jag läst hela tråden och den e ganska gammal men civilbilar har oftast en extra blinkers på bägge sidorna lite längre fram tom framför hjulen om man kollar från sidan, det är deras blinkande blåljus och jag har sett på deras kombin och v70 ...
av PTV
Alla polisbilar borde ha en svävande pil ovanför bilen.Senast jag läste om dom var när de i en insändare för någon dag sedan stoppat en bilist som visade sig ha ett dåligt batteri och när bilisten bad om hjälp att komma igång igen med sina batterikablar så drog de bara och lämnade bilisten kvar.Sånt är ju så himla populärt i längden, (ironi). :D
av *pettson*
PTV skrev:Alla polisbilar borde ha en svävande pil ovanför bilen.Senast jag läste om dom var när de i en insändare för någon dag sedan stoppat en bilist som visade sig ha ett dåligt batteri och när bilisten bad om hjälp att komma igång igen med sina batterikablar så drog de bara och lämnade bilisten kvar.Sånt är ju så himla populärt i längden, (ironi). :D
Du.. För säkert 15år sen så hjälpte jag en kompis kl 03.00 på torget i motala. Hans jänkare hade dåligt batteri och potent motor. För att kunna nå med mina då korta kablar så körde jag utanför parkeringen och ställde mej mittemot bilen jag hjälpte. Det tog kanske 3-4 minuter så gled en polisbil upp. Jag fick frågan: Vad håller du på med? Stick härifrån, du får inte parkera här. Jag replikerade att jag vet att man inte får parkera där och att jag som synes har startkablar över till bilen mittemot som ...du borde höra gör startförsök, det är alltså inte nån parkering, det är starthjälp. Jag fick en ny uppmaning.. stick.. du får inte parkera här...
Min bekantas bil startade som tur var och vi lämnade allt. Polismannen känner jag igen till utseendet sen länge då han sticker ut ur mängden på diverse sätt.
Ett halvår senare blir jag stoppad av en polis mitt i vintern, man har drabbats av att batteriet antagligen gått hädan. Det fanns ingen kräm och man frågade om jag hade startkablar. Man skulle köra bilen till verkstad för snabbkoll. Jag kände igen mannen... Det var EXAKT den mannen som rabblade sitt mantra för mej.
Jag sa: Man får inte parkera där... Han sa: Den går inte att starta.. Har du startkablar? Jag svarade: Ja.. men jag får inte parkera här heller oavsett anledning så jag chansar inte, du lärde mej det för ett halvår sen på torget... så åkte jag.
Det var säkert barnsligt. Det var säkert samhällsfarligt och allt möjligt.. MEN.. det gav mej en sån varm skön känsla inombords att skita i att hjälpa en sån jävla dum människa som inte ville förstå när man hjälper andra. En sån behöver ingen hjälp oavsett vad han har för position i samhället.
Samma idiot ställde sej och tutade på genomfarten på en äldre dam som fått motorstopp i somras, han gick ur och läste lusen av henne och rabblade om böter och allt möjligt istället för att slå på sina ljus och dirigera trafiken så den flöt medans hon blev bärgad. Damen var en bekants mor som tog mycket illa vid sej.
Men som alltid finns det ju mindre passande människor i alla yrken..
Användarvisningsbild
av Funk
Vad är det för skillnad på en polishäst och en polisbil ?
På bilen sitter k*ken inuti.... (fritt översatt från engelska)

/Thomas
av *pettson*
Funk skrev:Vad är det för skillnad på en polishäst och en polisbil ?
På bilen sitter k*ken inuti.... (fritt översatt från engelska)

/Thomas
:lol: klockrent...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]