Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Håller på och blir tokig på bilen min!

Ena stunden så startar den 3 timmar efter startar den inte! Igår tog det mig en halvtimme att få igång bilen och då är det med start hjälp på jobbet! Helt olika när den vill starta och inte men den går alltid igång när man rullar igång den!

Det tråkiga är att på jobbet har jag ingen backe att starta den i så då gäller det att den går igång med startmotorns hjälp, men som sagt inte alltid han vill vara med! Vad är det då för fel är min fråga?

Mvh // Hedlund
bränslereläet tippar jag på .. .. har kommit underfund med att dom knasar sig pga värmeutveckling vid säkringshållaren.. jag köpte nytt till min å drog sladd från reläets plats .. det räcker med 20 cm kabel ca bara man får bort den från hållaren reläet e vitt å sitter till vänster bakom säkringarna
321 kallstartsventil :???:

Borde inte finnas på en 92:a... fanns på vissa 91:or och försvann helt 92 säger boken.
I vilket fall som helst borde det inte ha så mycket med dina problem att göra, den öppnar inte alls om det är varmare än -16ºC.
Jo då,kallstarsventil kan finnas på 92:a,har själv sett det. Ts problem,startar bilen lätt när du rullar igång den så är problemet troligtvis dåligt batteri,dåliga godsförbindningar eller en kärv startmotor som tar den mesta strömmen,det går helt enkelt segt runt. :)
......Med startar lätt menar jag i princip direkt vid bogsering och inte bogsering runt ett kvarter eller några mil på landsvägen :o . Sedan koden du fick kan betyda strul med spridarreläet,har du multimeter kan du kolla så du har batterispänning på spridarna(grön sladd) med tändning på när den krånglar. :)
Jo men saken är ju den att det är ju helt olika från dag till dag, idag var det mulet å fuktigt i luften och den gick igång hur fint som helst men igår när det hade snöat lite och inte va fuktigt startade den inte, medans jag va på jobbet idag och lät bilen stå i 9 timmar med samma väderförhållanden som imorse så ville den inte gå igång! så han gör som han vill istort sett!

Och ja han går igång redan innan man släppt upp kopplingen när man rullar igång :P jo han startar direkt med andra ord!
Kopplingen tar högt upp.

Jag har läst på litegrann. Om man har e[…]

Jag tror vi kommer får en Europesisk Trump. […]

Teknikens värld har testat 5 olika dimensione[…]

Volvo car UX

Ser att du har temperatur uppe till vänster p[…]