Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag är i ett stort behov av att veta hur brett taket på en XC60 är. Framför allt om det är mer eller mindre än 135cm brett. Om någon har detta mått eller till och med har lust att gå och mäta upp det skulle uppskattas enormt. Jag har varit i kontakt med bl a Bilia men de återkommer aldrig med svar. Jag behöver det för att kunna boka en plats på ett biltåg.

Tack på förhand.

Daniel
Senast redigerad av 1 crumpets, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Otydlig rubrik.
av McBoogie
Tobbev skrev:Menar du måttet mellan railsen eller vilka punkter är det du vill ha måttet emellan?

/Tobbe
Jag behöver måttet från ytterkant till ytterkant vid den bredaste punkten vilket borde vara i närheten av framrutan. Det är riktigt nice om du kan finna ut av det.

Daniel
av Tobbev
Jag kan mäta i CAD'en så du kan få det på tusendels millimetern, bara jag vet exakt mellan vilka punkter jag skall mäta.

Funkar det om jag mäter bredden mellan plåten ovanför sidorutorna längst fram vid vindrutan?
av McBoogie
Tobbev skrev:Jag kan mäta i CAD'en så du kan få det på tusendels millimetern, bara jag vet exakt mellan vilka punkter jag skall mäta.

Funkar det om jag mäter bredden mellan plåten ovanför sidorutorna längst fram vid vindrutan?
Det blir toppen. Tack.

Daniel
hmmm, men det var inte på tusendelen som utlovades.... :lol: :lol: :lol:
.... fast jag antar att frågeställaren är tillräckligt nöjd med nogrannheten :-)-)
Tobbev skrev:Nu har jag mätt.

Bredden är 1305.34 millimeter mellan punkterna du ser på bilden

Bild
Hej Tobbev,

Det är vad jag kallar precision och med illustration också, snyggt jobbat. Sänder en mental tuborg till dig just nu. :D

Ett monumental tack. :-)-)

:-DD :-DD :-DD
Elpriset

Det har varit minuspriser ända ner till -35&o[…]

Lätt att jämföra med awd drar v&a[…]

Skulle byta kabeln idag. Köpte ett rep paket […]

Bumpar en gammal tråd..... Är de bara k[…]