Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av janne å
Har ett konstigt fel. Har en 855-96.När jag har bakluckan låst fungerar det inte att låsa med fjärrkontrollen till larmet. Det går attt låsa upp men inte låsa resterande dörrar. Har jag bakluckan olåst fungerar det att både låsa och låsa upp de resterande dörrarna. Har någon något bra tipps vad det kan vara för galet?

Mvh Janne

Flyttade ditt inlägg hit till larm/c-lås avdelningen :D
Mvh Ramon /Admin
Användarvisningsbild
av born52
Har fått exakt samma fel på min 855 -96. Har du fått nåt bra tips ?
av janne å
nej inge svar ännu
av MickeBackelin
Det verkar som jag råkade ut för liknande: Jag köpte en 855 TiD -96 igår... låset och larmet funkade bra i ca 5 tim, nu när jag trycker på fjärren till larm/lås så larmar den bara, men bilen förblir olåst.

bakluckan (kombi) kan jag inte låsa upp för ingen av mina (3 st) nycklar passar till bakluckan så den är låst hela tiden och kan endast öppnas inifrån.

Ingen som vet vad det kan vara för fel? Och kanske hur man löser det?
av Frigge
Problemet kan ligga i låset till bakluckan då den även styr övriga lås.

/Fredrik
av MickeBackelin
Om jag tar bort kontakten från låset till bakluckan så funkar det att låsa dom andra dörrarna med fjärren. Men det känns ju inte speciellt meningsfullt att låsa dörrarna när bakluckan ändå är upplåst (jag kan ju ha bakluckan låst hela tiden men det blir bökigt att få in barnvagn etc då eftersom jag inte har nyckel till den...)

Utifrån hur slitaget ser ut på givaren[…]

Elpriset

Och bättre kanske det blir, om spanien kö[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Takk. Abm er i orden. Nedlasting av apper som ikke[…]

XC70 -14 Stolvärme reglering?

För att byta värmeslinga får man &[…]