Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
Men första dieseln i V70N (P2) var väl just Audi-dieseln och tråden ligger i P2-avdelningen så tråden ligger väl rätt? För det är väl inte gamla karossen vi pratar om iom att det är en 01:a?

D5:an gjorde iofs sin introduktion 2001-2002 men har för mig att Audidieseln var den första dieseln i V70N. Rätta mig om jag har fel. :)
av JonasSoderlund
Bosa skrev:Men första dieseln i V70N (P2) var väl just Audi-dieseln och tråden ligger i P2-avdelningen så tråden ligger väl rätt? För det är väl inte gamla karossen vi pratar om iom att det är en 01:a?

D5:an gjorde iofs sin introduktion 2001-2002 men har för mig att Audidieseln var den första dieseln i V70N. Rätta mig om jag har fel. :)
Det är en sen -00,säkert någon av dom första med nya karossen med samma motor som i första V70 karossen,tråden passar egentligen i båda forumen,men tänker man på karossen så är den i rätt forum. Jag vet dock inte hur länge VW motorn hängde med i V70N P2?
av D52525T
har liknande problem på min s80 -01..
har du kommit på varför filtret fylls med luft?

jag har testat att suga med en vakuumsug + genomskinlig slang, men verkar inte komma någon luft från tanken.. har även bytt förvärmaren på filterlocket, men fortfarande fylls filltret med luft, och mängder med luftbubblor åker in i pumpen.. orolig gång och tillslut stannar mtorn..sedan är den extremt svårstartad även vig luftning av spridarna...
av D52525T
har också testat med backventiler både på före och efter filtret samt på returledningen,
jag misstänker att den suger in luft från returledningen genom "förvärmar ventilen" den vita plastsaken uppe på filterhuset..
har klurat ut att om jag inte varvar bilen över 2500rpm så drar den nästan inte in någon luft alls, och är lättstartad efteråt, men så fort varven går över 2500 så börjar bubblor komma i ledningen till pumpen, och efter ett tag är det mer luft än diesel och motorn hackar och dör.
Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Tackar 🥂🙏

TACK SÅ MYCKET! Som sagt, jag har aldrig ha[…]

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s4[…]

V502.0D spridarfråga

Skandal!