Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frigge
jbl skrev:Tänk på att om maskinskade försäkringen ska gälla så måste bilen servas på ett fackmannamässigt sätt.

För att Volvo assistans ska gälla så måste du göra den på en Volvo verkstad.
Precis, kan vara värt en hel del.

/Fredrik
av Avarage
Perra N skrev:Kan du göra allt själv, kan du göra återställningen med. Du gör det på knapparna i hastighetsmätaren. Sök här på forumet för att få exakt instruktion.
Hmm, med allt menade jag allt som står på listan för en normal service, dvs. de punkter som vänligt räknades upp för mig. Skall kolla forumet vad gäller återställningen när jag behöver.

Har, igår, skrivit på köpet av bilen vilket inkluderar 6000-mila servicen så det lär dröja ett litet tag innan det kan bli aktuellt för service själv. Samma tid nästa år förmodligen!

Tack för hjälpen dock!

Mvh!
// Niklas
av Avarage
jbl skrev:Tänk på att om maskinskade försäkringen ska gälla så måste bilen servas på ett fackmannamässigt sätt.

För att Volvo assistans ska gälla så måste du göra den på en Volvo verkstad.
Och om inte jag minns fel så har just detta varit uppe i ett av motorprogrammen på SVT där man då konstaterade att "fackmannamässigt sätt" mycket väl kan innebära att man får göra det själv bara man gör det på rätt sätt.

Nu vill jag ju inte, i och med detta påståendet, påstå att jag är professionell eller lika duktig som en erfaren bilmek på Volvobilar. Men nog funkar min syn, ex. för kontroll av damasker, lika bra som för alla andra.

Och nog kan jag byta tändstifft och olja/filter plus en massa annat av det enklare slaget lika professionellt som en utbildad bilmek. Fast det tar längre tid bara!

Sedan när det kommer till tex. AC-system, diagnossystem mm är jag körd. Så nog behövs bilmekanikerna och verkstäderna allt, tyvärr :wink:

Mvh!
// Niklas
av nevyn
Det gäller helt enkelt att inse sina begränsningar...
av Avarage
nevyn skrev:Det gäller helt enkelt att inse sina begränsningar...
Japp, det gäller i allt man företar sig här i livet! (B)
Byte av multirem på en xc-70, 2008

18k mil / 10år det som inträffar f[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 T5 från 2008 som h[…]

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren på[…]