Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mabuse
jenix777 skrev:Jag hade samma fel på nyckeln till min V70, enligt Volvo (i Göteborg) så går det inte att bara byta fjädern, hur tänkte ni då?
Läs tråden i länken ovanför ditt inlägg tror jag du borde förstå.
Det är skillnad på nyckelämne (själva metalldelen du sticker in i låset) och nyckeldelen (ämnet+fjädermekanismen till stillet-funktionen) i nyckel-fjärrkontrollen.
Användarvisningsbild
av jenix777
Mabuse skrev:
jenix777 skrev:Jag hade samma fel på nyckeln till min V70, enligt Volvo (i Göteborg) så går det inte att bara byta fjädern, hur tänkte ni då?
Läs tråden i länken ovanför ditt inlägg tror jag du borde förstå.
Det är skillnad på nyckelämne (själva metalldelen du sticker in i låset) och nyckeldelen (ämnet+fjädermekanismen till stillet-funktionen) i nyckel-fjärrkontrollen.
Jag såg det jag menar hur tänkte Volvo... :roll:
Användarvisningsbild
av CarMan
Vad skrev ni nu? jag fattar inte
av Kayan
Det är oftast inte fjädern som brukar gå sönder utan knappen, på knappen sitter det som små vingar som brukar gå sönder och då funkar inte nyckeln längre.

Men jag säljer stillet delen som olimmade nyckel ämnen så man tar glas cippet från sin gammla nyckel och sätter i det nya.
Det är en ganska enkel operation att dela sin gammla nyckel och plocka ut chippet. Man får bara vara lite försiktig då chippet är av glas men det är gjort på 5-15min.

Pris för stillet ämne 250kr+frakt

Sckicka ett mail om ni är intresserade till [email protected]
av bjorns
Jag lagade min nyckel igår med hjälp av ett nytt nyckelämne/framdel som jag köpte på eBay.

Det gick bra! Jag sågade mig in i framdelen med en bågfil och bände upp den i limningen med en skruvmejsel. Sen flyttade jag över nyckelämnet och glasampullen med RFID-chippet till den nya framdelen. Det var fördjävla läbbigt att få ut glaschippet, och jag rekommenderar alla att ta det svinförsiktigt. Det är dränkt i lim och sitter väldigt tight. Jag skrapade sakta med en skalpell runtom det. Jag provade att bända lite med skalpellen och då sprack det något längst fram, men höll fortfarande ihop. Då sågade jag mig in till det ifrån kanterna tills jag kunde bända loss delar av plastväggarna runtom och då fick jag ut det.

Men det fungerar i den nya nyckeln och bilen går att starta. Nu ska jag bara åka till volvo och retas med herren som bedyrade att det inte går att göra någonting åt det. Så slutet gott, allting gott.

Tack för en bra tråd!

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]