NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dongan
Vår lille pojk har nu växt ur sin första barnstol.
Och vi har nu börjat titta efter stolar som funkar för 8-25kg ungefär.
Har ni några smidiga stolar att rekommendera som funkar bra i baksätet på en v50?
av Pippolei
Jag köpte en britax multiflex som jag tycker funkar bra.
Beställde från bilia på nätet.

Den går att ha både framåt och bakåt vänd och visst blir det trångt för passageraren fram när stolen är installerad men jag har haft 3 olika passagerare fram med olika längd och det har funkat fin fint.

Annars finns det även nån som heter cosmic comfort S som har mycket mjukare stoppning men känns lite mer trång utrymmes mässigt.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Har själv en Volvo bakåtvänd barnstol bakom främre passagerarsätet, jag har inte en chans att sitta någorlunda bekvämt framför den. Jag visste inte förrens efteråt att det skiljde rätt mycket mellan olika stolar(köpte av bekant).

Är man som jag lång (188cm) så verkar enda valet vara britax hi-way, om man själv skulle önska få plats i passagerarsätet fram. Men som sagt, gör inte som jag och köp en bara. Utan åk till affär o prova o se vad som passar Er :lol:
Användarvisningsbild
av poseidon
Vi har en Britax Multi-Tech, man kan sitta framför om man inte är allt för stor. Jag (180 cm 85 kg) får det lite trångt om knäna men ok för kortare turer.
av Doby
Besafe izikid x3 isofix, plustestad i Linköping. Jag som är 183 kan sitta framför om man höjer stolen lite.

Varför välja nåt annat än isofix, sjukt enkelt att montera.
Användarvisningsbild
av poseidon
Doby skrev: Varför välja nåt annat än isofix, sjukt enkelt att montera.
Därför att man kanske inte tycker att den stolen var bäst eller säkrast.
av Doby
Men isofix blir ju säkrast då chansen att felmontera är lika med noll.
av matthh
Isofix har en gräns på max 18kg, så det utesluter ganska många stolar.

Själv har jag en Brio Zento bakom passagerarsätet och sitter helt ok framför (180cm)

Nej proparts är lågbudget skit ocks&ari[…]

Nytt lås kostar ca. 500 kr och enkelt att by[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nu kommer ju resten av bilen att se matt ut i j&au[…]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&ar[…]