Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Den nya RTI:n i 60-bilarna kostar ju 9000 givet att man har ett multimediapaket.
Den gamla RTI:n kostar 20000. Det är ju hemskt dyrt för ABC806-grafik etc. Har nån koll på om man inte borde kunna få den väldigt billigt nu? Det har inte annonserats men ibland är ju sånt inte öppet...
PH
Användarvisningsbild
av Funk
Du menar om man kan pruta på en "gammal" RTI i t.ex en V70 eller S80 ? Eller hur menar du ?

/Thomas
av perhall
Funk skrev:Du menar om man kan pruta på en "gammal" RTI i t.ex en V70 eller S80 ? Eller hur menar du ?

/Thomas
Om man köper en MY11 nu, vilket jag överväger, vill man kanske ha en RTI men aldrig i livet betala 20 000 för den, av tre skäl: dyrt jämfört med konkurrenterna, omodern, kostar 9000 efter facelift...
PH
Användarvisningsbild
av Funk
Problemet är väl att det kostar 20k i dom som har den gamla, och det finns liksom inget alternativ... Det är ju inte som om de "gamla" blir kvar på hyllan och därmed skulle vara bortvalda till förmån för de nyare eftersom det valet inte går att göra. Men det är klart, pruta skall man ju....

Prisskillnaden är ju inte riktigt så stor heller som det först kan låta, även om den fortfarande är stor, eftersom stereon till det nya sytemet är dyrare om den skall vara förberedd för RTI.
RTI + HP i S80 kostar väl 24k , medan RTI + HP multimedia kostar 18k i S60 om jag läst rätt.

Vad priset blir efter en eventuell uppgradering av förarmiljön kan man ju gissa, men jag skulle tro att hela bilen blir rätt mycket dyrare.

/Thomas
Användarvisningsbild
av FWH
En fast monterad eftermarknads GPS för runt 5000 var det jag blev erbjuden när jag vägrade betala 20 000 för ABC80 grafik.
Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. Årets kultur[…]

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]

B200ft svårstartad

Har bytt den till en Bosch original utan någ[…]