Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mirrem
Jag har nu bytt kontaktrulle som gick sönder vid fel montering och allt är okej nu förutom att lampan SRS airbag lyser konstant så min fråga är om man klarar det själv med ELM 327 ?
av mirrem
Tänkte lägga till att orsaken till att lampan tändes var trasig kontaktrulle som jag plockade isär och såg med egna ögon. Rullen är nu bytt och rätt monterad annars märker man direkt när man svänger , det knäcker till liksom. Problemet är bara att släcka lampan.
Jag har nu sökt lite info. om SRS lampan och många skriver att det inte går släcka själv utan man måste köra till volvo vilket jag tycker är märkligt för det borde ju finnas något sätt man kan fixa själv det på för vad skall man ha allt sånt diagnosverktyg till annars om man bara kan läsa av koder från motorstyrenheten.
Användarvisningsbild
av Nexus
kan ju vara bra tala om vad det är för bil i fråga....
Baka en sockerkaka och bjud grabbarna på verkstan så fixar de kanske det åt dig ;-)
Sen så vet du säkert att kontakt rullen ska låsas när man demonterar ratten och ska stå i sitt läge annars är det kört...
av mirrem
Det är en V70 - 04 2,5T och just darför har jag lagt till det här med rullen för jag vet hur man ska göra vid byte och allt gjordes rätt.
Det är alltså att släcka lampan som gäller.
Användarvisningsbild
av wissel
Grammse skrev:kan ju vara bra tala om vad det är för bil i fråga....
Baka en sockerkaka och bjud grabbarna på verkstan så fixar de kanske det åt dig ;-)
Sen så vet du säkert att kontakt rullen ska låsas när man demonterar ratten och ska stå i sitt läge annars är det kört...
Gäller nog bara i Sörmland dessvärre...... :D

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]