Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av metal
Har du spegel med automatisk avbländning sitter de en liten prick om man kan förklara de så i mitten av spegeln
Jag har ingen prick i min men jag har heller inte den flärp som chrand nämner. Är du säker på att spegeln med automatisk avbländning har en prick nu för tiden? Jag hade en sån med prick i min förra bil, men det var en S40N T5 MY-07. Är det inte så att den här sensorn nu för tiden är "inbyggd" bakom själva spegelglaset?
av chrand
Ska lämna in bilen på måndag. Nu har den även börjat med att vara helt död, förutom temp och stols värmen syns längst ned i displyen. Så jag hoppas att de löser detta.
av chrand
chrand skrev:Ska lämna in bilen på måndag. Nu har den även börjat med att vara helt död, förutom temp och stols värmen syns längst ned i displyen. Så jag hoppas att de löser detta.
Fint, fick just ett samtal om min tilltänkta tid på måndag. Flyttad till den 21/2
De hinner inte få hem reservdelar tills på måndag. (Backspegel, ny display och vänster dörr handtag)

De är inte heller säkra på att det räcker med uppdatering av mjukvara för att lösa mina bekymmer med displayen.
Lyckades dock få dem att prova med detta nu på måndag. Ganska tröttsamt att inte kunna lyssna på musik eller prata i handsfree när man är ute och åker. som det är nu så kan jag sällan lyssna på något på vägen till eller hem ifrån jobbet. eller för den delen när jag är ute på uppdrag i tjänsten. :-(O)

Men jag får hålla tummarna att det räcker med uppdateringen... :D
Användarvisningsbild
av metal
Återkom gärna om hur det gick. Min far hämtade ut sin nya V60 T6 AWD R-Design för en dryg vecka sedan och verkar också ha råkat ut för fenomenet med att displayen hänger sig och att det dröjer ett antal minuter innan "allt hoppar igång".

Vad har du för utrustningsnivå/skärm/stereo på din bil chrand? Farsan har i alla fall Momentum/5" skärm/High Performance stereon om det nu skulle vara så att detta problem har något att göra med just den stereon/displayen eller nåt sånt(?)
av jejje
chrand skrev:Ska lämna in bilen på måndag. Nu har den även börjat med att vara helt död, förutom temp och stols värmen syns längst ned i displyen. Så jag hoppas att de löser detta.
Fick PRECIS detta idag.. att skärmen slockade förutom just raden där nere med stolsvärme osv.

satt i bilen med motorn av och lyssnade på lite ipod/iphone via BT. sedan helt plötsigt blev det tyst i högtalarna och symptomen blev som ovan. "blank skärm förutom raden längst ner".

startade om bilen och då kom musiken tillbaka.

återkom gärna med resultat. om en mjukvarauppgradering fungerade eller inte. var idag du skulle lämna in den va?
min ska in för BLIR Service i veckan så isf får dom uppgradera mjukvaran också.

kan även tillägga att detta hända idag för första gången sedan jag hämtade ut bilen för 2 veckor sedan.
av chrand
Ja, jag har lämnat och hämtat idag...
Än så länge har det fungerat. Men det är ju som sagt ett problem som bara uppträder sporadiskt. Så jag får väl avvakta ett par dagar innan jag friskförklarar den!
av jejje
chrand skrev:Ja, jag har lämnat och hämtat idag...
Än så länge har det fungerat. Men det är ju som sagt ett problem som bara uppträder sporadiskt. Så jag får väl avvakta ett par dagar innan jag friskförklarar den!
tack återkom gärna.
vad gjorde dom? uppgraderade mjukvaran?

hur ofta kommer ny mjukvara egentligen?
av chrand
De laddade upp ny mjukvara, hur ofta det kommer nytt vet jag inte. Där emot så sa de tidigare att de inte var säkra på att detta skulle fungera utan de trodde att de skulle bli tvungna att byta ut hela delen.
Eftersom det skulle ta ytterligare ett par veckor att få hem alla reservdelar så bad jag dem att i alla fall testa att uppgradera, då det är ganska tråkigt att köra utan att kunna lyssna på åtminstånde radion
Broms höger fixas aldrig

Känns lite tidigt att få det problemet[…]

Solenoid b4b

Vet någon var man får tag i ny insex s[…]

Har spjället fastnat så blir den sv&ari[…]

Turbo gungar

Efter att ha läst runt lite i forumet hä[…]