Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Kanske dax för en ny Forumflik ?
Dom som har PPC och vill hjälpa till och kanske ett "fast pris" på 100 lappen ??
:?: Freddie
bagarn09 skrev:
Jag söker på Google var och varannan dag men kan inte hitta..
Mvh, Jimmy[/quote]

Nä, dom går säkert fort. Jag är o-så sugen på en, men vis av hur bilen funkat hittills så inser jag ju att den bara kommer att samla damm. Fast den där PPC´n på tradera är den tredje jag hittat till salu på nätet efter nyår så visst kommer det ut nån då o då. Lr så är det för att jag inte riktigt ser behovet av en egen som gör att jag tycker mig se dom "överallt" :wink:

Mvh
av bagarn09
-94 9000 2,3T cse skrev:
bagarn09 skrev:
Jag söker på Google var och varannan dag men kan inte hitta..
Mvh, Jimmy

Nä, dom går säkert fort. Jag är o-så sugen på en, men vis av hur bilen funkat hittills så inser jag ju att den bara kommer att samla damm. Fast den där PPC´n på tradera är den tredje jag hittat till salu på nätet efter nyår så visst kommer det ut nån då o då. Lr så är det för att jag inte riktigt ser behovet av en egen som gör att jag tycker mig se dom "överallt" :wink:

Mvh[/quote]

Ja, det är väl antagligen så! :D

MVH; Jimmy
av J.F.S
Inlägget borttaget då det räknas som en annons. Vill du sälja på forumet så får du göra en annons i våran "Säljes"-del.

/Ticken
Användarvisningsbild
av hakank
Veteattan. Men jag tror nog att dom är ganska megörliga. Beror kanske på vad för felkoder det rör sig om också kanske.
Men jag ser det som ett klart alternativ, om man nu inte har nära till dig förståss :-)

/Håkan
Användarvisningsbild
av Funk
Jag tror knappast det, eftersom de inte gör det vid besiktning för att kolla om koden är aktuell eller lagrad sedan länge. Eller kanske gör dom det numera och det bara är en skröna som lever kvar ?

/Thomas

PS: Jag brukar ta en påse smågodis som betalning så jag är klart billigare än de flesta, och snart tjockare också... :D
av Fred
Dessutom har vi väl kommit fram till att SBP endast tittar på avgasspecifika koder.

Nej, jag tror inte att SBP kan vara ett fullgott alternativ till PPC. PPC har så otroligt många fler användningsområden och den finns tillgänglig omedelbart, utan att bilen behöver flyttas, att den är värd sina pengar även om det handlar om nästan 3000 kr.

Som ett exempel kan jag ju nämna elinfällbara speglar som hamnar i osynk titt som tätt. Detta fixas på en minut med PPC och besiktningskillarna skulle bli galna om man kom in en gång i månaden för att de skulle fixa detta (om de ens kan det, vilket jag betvivlar).

Mvh
/Fred

..Drivaxel är ju en ganska dyr historia att[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]