Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
volvo_850.se skrev: hahahha hadde en 850 glt lite trimad ca 200 hk avgassystem 3# trimchip öpet filter

Du får aldrig ut några 200 Hk ur en GLT.snurra med bara chip, avgas och filter. krävs mera ingrepp i själva motorn....

Men T4:or är inga raketer så jag tvivlar inte på att den fick stryk.

/L
av S.t.r.a.n.D
volvo_850.se skrev:
VolvoForLife skrev:Inte är det ju omöjligt att dra en turbobil men det är fortfarande en sugis..:P
du har lärt att suga tidlingen eftersom bara andvänder de ordet så mycket här frågar man non om hjälp inte vara nerlåtande har en turbo i garaget men de inte hela värden att åka turbo på 300hk har hittat svar angående trim chip ska åka till trolehettan och hämta den m.v.h 850R
1. Du har nog missuppfattat vad jag menar med sugis verkar det som??

2. Det var inte meningen att vara nedlåtande. Konstaterade bara att en icke turbo bil inte är rolig att trimma. Det är dyrt som faaan och ger nästan ingen skillnad.
av An3Azz
Jag var i kontakt med en kille ang sk ekonomichippning av min GLT -97, han sade att det ger cirkus 13 hk extra med annat avgas. Med bättre bränsleekonomi, men det känns inte värt dom pengarna faktiskt.
av S.t.r.a.n.D
An3Azz skrev:Jag var i kontakt med en kille ang sk ekonomichippning av min GLT -97, han sade att det ger cirkus 13 hk extra med annat avgas. Med bättre bränsleekonomi, men det känns inte värt dom pengarna faktiskt.
Vad skulle ett sånt chip kosta???

Annat avgas?? Komplett eller från kat.??
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
VolvoForLife skrev:
An3Azz skrev:Jag var i kontakt med en kille ang sk ekonomichippning av min GLT -97, han sade att det ger cirkus 13 hk extra med annat avgas. Med bättre bränsleekonomi, men det känns inte värt dom pengarna faktiskt.
Vad skulle ett sånt chip kosta???

Annat avgas?? Komplett eller från kat.??
den har kostat 2500:- har troligen eller nära på 200hk har inte testat de än men den går bra och jag är nöjd m.v.h volvo glt

Hej. Här om dagen pratade jag med någon[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]