Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Nu har jag vart till Volvo och uppdaterat programvaran i min bil och det verkar som att bilen dragit lite mindre soppa nu, iaf enligt färddatorn. Jag hoppas även på en förändring när jag tankar och kan se vid pumpen och få ärliga siffror hur mycket det skiljer. Återkommer med info om det kan vara till nåt intresse. :)

Mvh; Jimmy
Vad fick du betala för uppdateringen?

bagarn09 skrev:Hej! Nu har jag vart till Volvo och uppdaterat programvaran i min bil och det verkar som att bilen dragit lite mindre soppa nu, iaf enligt färddatorn. Jag hoppas även på en förändring när jag tankar och kan se vid pumpen och få ärliga siffror hur mycket det skiljer. Återkommer med info om det kan vara till nåt intresse. :)

Mvh; Jimmy
kamilenski skrev:Vad fick du betala för uppdateringen?

bagarn09 skrev:Hej! Nu har jag vart till Volvo och uppdaterat programvaran i min bil och det verkar som att bilen dragit lite mindre soppa nu, iaf enligt färddatorn. Jag hoppas även på en förändring när jag tankar och kan se vid pumpen och få ärliga siffror hur mycket det skiljer. Återkommer med info om det kan vara till nåt intresse. :)

Mvh; Jimmy
200:- :)

MVH; Jimmy
kamilenski skrev:200?

Av mig ville man ha över 2000! Sjöbo.
Hoppsan! Det var dyrt. Jag frågade inne på våran lokala Volvo och VAG verkstad vad dom tyckte var en rimlig förbrukning för en D5 -07 Aut. Och då tyckte dom att det lät sjukt högt med den förbrukning jag hade, särskilt på landsväg. Då frågade jag om dom inte kunde kolla felkoder, kolla bränsletryck och så. Det gick dom med på! det fanns inga felkoder och bränsletrycket låg på rekommenderat värde 35000 nånting. Det pendlade runt 34000 och 36000. Så dom sa att det var som det skulle.. Men så sa dom även att man kunde prova uppdatera ECM eller vad det heter, och det kunde dom göra. Så jag fråga vad det kosta, 200 sa han. Smäll i skiten sa jag! Det kunde ju inte bli sämre. Och än så länge så verkar det funka. Ska kolla närmare när jag får avverka några mil. Än så länge har jag ju bara kollat av datorn i bilen, och den brukar ju inte stämma så jävla bra... :P

Mvh, Jimmy.
bagarn09 skrev:Är det någon här som har provat RICA E-Power? Det står på Ricas hemsida; RICA E-Power är enbart utvecklad för maximal bränsleekonomi och för att reducera CO2 emmisioner.

Är ju en ganska bra prislapp så tänkte om det är ett prisvärt alternativ då jag inte är ute efter en massa effekt utan bara god bränsle ekonomi.

Är det programvara eller "box/chip"?

MVH; Jimmy

T.M Chiptuning är biliggare än rica och dom har eco chip
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Vissa saker bryr jag mig inte så mycket om v[…]

Airbag Lampa på Volvo S60 2,4 2004

OK, eftersom bältesavkänningen fungerar[…]