Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av viktore
andreas_lofgren skrev:Finns det två olika 3.2or till V70II?
XC90_Executive skrev:USA har en version som är både snålare, snällare mot miljön och mer "alert".
Dels finns det USA-versionen som har lägre utsläpp men också lägre effekt, 220hk och 300nm om jag inte missminner mig. Så mer alert är väl tveksamt? :)
Sen kom det i samband med 304hästars T6 en ny 3.2a med 243hk och lägre förbrukning, 9.2l blandad körning i V70 med geartronic. Vet dock inte om den saluförs i Sverige.
Användarvisningsbild
av AndersP
Amli skrev:Att lägga 242K mellan till en XC60 D3 tycker jag lät väldigt mycket. Jag skulle säga max 200K. Är det dessutom den gamla interiören förmodar jag då den står i hallen. Du får förmodligen inte betala mer om du beställer en och får den exakt som du vill ha den. Det är ju bara väntetiden som kan vara jobbig, men det skulle jag lätt tagit.
Det var beställning och ingen hall-värmare.
Premium-sound med subba+automat+metallic
Kan inte avgöra om det är bra med 242 emellan men det går nog att pressa
Trots att säljaren sa att de tjänar 5lax eller om det var 8lax på bilen
Men som sagt inget prut än.
Är väl inte direkt het på att byta men man vet aldrig
av Linqid
viktore skrev:
andreas_lofgren skrev:Finns det två olika 3.2or till V70II?
XC90_Executive skrev:USA har en version som är både snålare, snällare mot miljön och mer "alert".
Dels finns det USA-versionen som har lägre utsläpp men också lägre effekt, 220hk och 300nm om jag inte missminner mig. Så mer alert är väl tveksamt? :)
Sen kom det i samband med 304hästars T6 en ny 3.2a med 243hk och lägre förbrukning, 9.2l blandad körning i V70 med geartronic. Vet dock inte om den saluförs i Sverige.
Nja, var inte den versionen nåt Kalifornien-tjosan? Kikar man på både den internationella hemsidan och på USA-sidan ligger det enbart den uppdaterade 243-hästars varianten uppe. Saluförs inte i Sverige öht.
av Lövet
viktore skrev: Sen kom det i samband med 304hästars T6 en ny 3.2a med 243hk och lägre förbrukning, 9.2l blandad körning i V70 med geartronic. Vet dock inte om den saluförs i Sverige.
Det är 238hk varianten som jag har* med klassad förbrukning om 1.05.

Jag väntar mig inget annat än att den kommer att dra ordentligt med bensin. Men då jag åker tåg till jobbet så blir det inte så mkt mil. Sambon cyklar mestadels till jobbet men använder bilen nån till några gånger per vecka. Att jaga centilitrar behövs liksom inte då.

* Snart alltså. Jag har fortfarande inte fått tummen ur ****** och hämtat bilen. Bara lagt handpenning.
av svendufva
Jag kollade nyligt vad jag skulle få för min V70 D5 AWD -11 när den gått 150 mil. Ville byta mot en Ny BMW 535:a. BMW bjöd 280 för bilen och var inte spec prutvänliga på BMW som låg i 550kkr. Således 100 lax borta på 150 mil. Vem sade att man kör billigt med diesel? Nåja, nu är den såld och vi tar nya tag med en Land Cruiser 100 med bensin V8
OT det tog ju ett tag innan bilen blev såld, hann gå 350 mil. Hade bara gått kortsvängar innan dess men efter en 20 mila tur 2 dagar innan försäljning började den gå betydligt bättre(inbillning?) men på färddatorn drog den plötsligt 1,5 dl mindre( efter långturen förstås, samma kortkörning som innan) Kan en ny bil regenerera partikelfiltret som aldrig hann slutföras på alla kortsträckor?
Användarvisningsbild
av FWH
svendufva skrev: Således 100 lax borta på 150 mil. Vem sade att man kör billigt med diesel?
Har nog mer att gör med värdeminskningen de första 150 milen än att det var just en diesel.
av Lövet
Fick en lite trevlig överraskning när jag skulle fixa försäkring på bilen idag. Den är 4000kr billigare än motsvarande 5-serie att försäkra. Säg att bilen drar 3dl mer per mil än en 525i (högt räknat) - då hade det tagit 750 mil att köra ikapp.

Det här är ju en riktig sparbössa 8)
av CalleV70
Återgår till ursprungsfrågan... Borde inte priserna gå ner nu när alla inbytesbilar ska ut på marknaden?? Om det var försäljningsrekord förra året, så undrar jag om priser på begagnat verkligen går upp? Det brukar vara samma skillnad mellan nytt och begagnat, och förra året tog man knappast några överpriser...Men bara som jag tror... :)
av Lövet
Överlag så vill jag påstå att ursprungsinlägget här är ganska fel. Osålda bilar sätter inte prisnivån - det är ju de som säljs som faktiskt gör det. Att hitta dyra bilar i hallen är inget tecken på var prisnivån egentligen ligger.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Var och tittade på en Plus Dark My26, den ha[…]

Husbilar igen, eller ja förare och själv[…]

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]