- sön 06 feb 2011, 16:28
USA har en version som är både snålare, snällare mot miljön och mer "alert".
Moderator: Moderatorer
andreas_lofgren skrev:Finns det två olika 3.2or till V70II?
XC90_Executive skrev:USA har en version som är både snålare, snällare mot miljön och mer "alert".Dels finns det USA-versionen som har lägre utsläpp men också lägre effekt, 220hk och 300nm om jag inte missminner mig. Så mer alert är väl tveksamt? :)
Amli skrev:Att lägga 242K mellan till en XC60 D3 tycker jag lät väldigt mycket. Jag skulle säga max 200K. Är det dessutom den gamla interiören förmodar jag då den står i hallen. Du får förmodligen inte betala mer om du beställer en och får den exakt som du vill ha den. Det är ju bara väntetiden som kan vara jobbig, men det skulle jag lätt tagit.Det var beställning och ingen hall-värmare.
viktore skrev:Nja, var inte den versionen nåt Kalifornien-tjosan? Kikar man på både den internationella hemsidan och på USA-sidan ligger det enbart den uppdaterade 243-hästars varianten uppe. Saluförs inte i Sverige öht.andreas_lofgren skrev:Finns det två olika 3.2or till V70II?XC90_Executive skrev:USA har en version som är både snålare, snällare mot miljön och mer "alert".Dels finns det USA-versionen som har lägre utsläpp men också lägre effekt, 220hk och 300nm om jag inte missminner mig. Så mer alert är väl tveksamt? :)
Sen kom det i samband med 304hästars T6 en ny 3.2a med 243hk och lägre förbrukning, 9.2l blandad körning i V70 med geartronic. Vet dock inte om den saluförs i Sverige.
viktore skrev: Sen kom det i samband med 304hästars T6 en ny 3.2a med 243hk och lägre förbrukning, 9.2l blandad körning i V70 med geartronic. Vet dock inte om den saluförs i Sverige.Det är 238hk varianten som jag har* med klassad förbrukning om 1.05.
svendufva skrev: Således 100 lax borta på 150 mil. Vem sade att man kör billigt med diesel?Har nog mer att gör med värdeminskningen de första 150 milen än att det var just en diesel.