Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag tycker den är klart bättre, särskillt om man dessutom lägger till subwoofer.

Sen om du tycker det är värt pengarna är svårt att säga, du måste nästa prova själv.
Har premium sound med sub, och körde så sent som i måndags en V70II MY11 med High performance och jag kan inte säga annat än att skillnaden är stor!
Sen beror det ju såklart på vad man är ute efter, många verkar ju tycka att högt ljud = bra ljud.
Vitsen med Premium Sound är inte främst att man kan spela starkare (Vilket man i och för sig kan), det är mer en fråga om ljudbilden och möjligheten till tidskompensering.. Utan subben skulle den dock kännas lite tam i vissa lägen..
Det är riktigt viktigt att provlyssna :-) Jag själv värderar stereon över mycket annat i bilen. Valde High performance med subwoofer då jag haft det i tidigare biar men med den nya karossen så har man tyvärr dragit ned effekten på high performance. Även ljudbilden är sämre. Och då har jag ändå subwoofern.

Gamla V70N med High performance hade bättre komponenter enligt min mening. Bättre balans i ljudet och mindre distorsion. Som det är nu så får jag laborera med equalizern friskt för att få det att låta OK. Så nästa gång blir det Premium sound för min del :)

Men läs mig rätt - High performance är ljusår bättre än vad de flesta konkurrenter erbjuder men lyssnar man mycket så är ändå Premium sound att föredra. Subwoofern gör mest nytta om man har musik som kräver det. Men jag uppskattar den även då vi kör film i baksätet. Gött med rejäl bas när man kollar på film.
Om säljaren tycker att man är konstig för att man vill prova en vara som kostar bra många tusen lappar så är det säljaren det är fel på.
Frågan är, när nu HP har blivit sämre (en erfarenhet som jag också har) och dyrare om det inte är helt enkelt Performance eller Premium Sound som gäller... tycker också HP är klart sämre nu./PH
Aldrig lyssnat på premium sound men har high performance i min bil som jag tycker är
helt ok. Enligt min mening lägger Jag hellre alla extra tusenlappar på anläggningen hemma i vardagsrummet där inget vägljud och annat stör en aldrig så bra anläggning.

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]

Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]