Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av pogge
Hejsan undrar bara hur man tar bort lackskydd på lättaste sätt med maskin eller för hand spelar ingen roll och sedan lite tips vad man kan ha för medel tex. rubbing,cleaner,vax och lackskydd til en c70 (lila) och vad man kan ha för maskin för att få så lite solcirklar som möjligt ...pga en privatperson som sa sig vara duktig på detta gjorde det på min bil men missade lite fläckar var stans med vax och lagt lackskydd över det och att jag fick solcirklar över hela bilen :evil: så den ser ju ut som skit så nu gör jag det själv istället...

tack i förväg: Roger
av matzen10
I en (bil)färgsaffär kan du köpa ex. Sikkens M600 för att ta bort vax/lackskydd. Det används av t.ex. lackerare direkt innan lacken kommer på. Det finns även andra märken av tvätthinner som är lika bra, men kom bara på denna nu.
Den funkar även för svår smuts på lacken som t.ex. asfalt och dylikt. Men glöm då inte att återvaxa den delen som du använt thinnern på.

M V H
---> Matz
av jbl
Lackskyddet samt poler rosorna är bara att polera bort.

En nybörjare kan använda en Bosh PEX400 som är en excenterslip. Den har varvtals reglering vilket är bra när toppskyddet ska appliceras på lägsta varvtal.

Naturligtvis en grundlig tvätt före polerandet.

Vid polering fullt spett med en polish och gul trissa för att plocka rosorna.

Sonax pro har ju nano polish vilken ska vara bra.

Annars så föreslår jag lj-trading.se där säljer dom mycket bra polermedel ifrån surfACE som OE compound samt ultimate glaze.

Som lackskydd kan jag rekommendera Cyclos CTI även denna handlas ifrån lj-trading.

Handlar själv ifrån lj-trading. Bra priser samt snabb leverans.

Kör gul trissa till polishen för att övergå till vit trissa för att få ett riktigt bra resultat.

Vit eller svart trissa för applicering av lackskyddet.

Ta god tid på dig så ska du se ett toppen resultat.
av pogge
okej då är det bara o beställa o börja putsa då :D..... tack så mycket för svaren
Bränslytryckgivare

Motor varningslampan lyser och har en felkod som s[…]

Cigg-uttag maxström?

Det är riktigt att max belastning på 12[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Det är ganska enkelt att göra på e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]