Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Hast
Bild

Hej!

Historia:
Jag letade efter första bil ett rätt bra tag, det enda jag visste var ju att det skulle bli en Volvo, vad annars som första bil liksom? :roll:
Aja, jag kollade först på 940 (LTT och FTT), men tyckte den kändes lite omodern när jag ändå hade relativt hög budget. Så då började jag kolla på C70 (2.4T och T5), men den marknaden var så oerhört liten, och dom flesta var tyvärr inte i särskilt bra skick. Sedan så frågade pappa ifall jag tittat på S60, vilket jag helt missat. Men skulle jag ha S60 fanns det ju inget annat val än T5an så klart. Så vi lyckades hitta en som var relativt nära och den var faktiskt riktigt fin, så den fick det bli!

Nuvarande utrustning, motor, styling:
Utrustning:
Full ljus läderklädsel
RTI Navigation
Värsta stereon
Multifunktionsratt
Farthållare
Färddator
Motorvärmare

Motor:
B5234T3
2.3l
Rak 5
250hk
330nm
Turbo

Styling:
18" R-fälgar

Framtidsplaner:
*R-paket runt om
*Touchscreen huvudenhet
*Byta ut alla högtalare mot värre
*Facelift, lampor, interiör osv
*Öppet luftfilter
*Någon ljuddämpare som släpper ut mera ljud, japsdämp, sportdämp eller liknade. Ska höra mera med några firmor.
*Vinge bak, på bakluckan och taket
*Lackera listerna
*Kromade backspegel kåpor
*R-design emblem
*Sänkning

Lite gammalt:
Spoiler »
24/02-11

Fick hem min nya huvudenhet idag. En 6.5" med touchscreen, bluetooth, usb, minneskort läsare osv. Sitter riktigt fint i bilen, bra ljud är det med. Ska bara köpa en eller 2adapters så kan jag strömma ljudet från lite fler ställen :)

Bild

Bild

Bild
Whops :sly:

Bild

Bild

Bild

Lämna gärna ett spår efter er :)
Senast redigerad av 3 Hast, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Nightmare89
:D :D Riktigt nice med en ny bil i garage delen :D Kör sj S40 men vi har en s60 i familjen
Bild

Måste säga att de är riktigt roliga att köra' STOR + för Manuel låda :D vi har getronic men det e grymmare att växla sj. skulle man kunna få sen en bild inuti bilen? e ju så jädra nice med skin he he.
av Hast
S40 är trevliga också tycker jag :) Vi har haft en V40 T4 i familjen en gång i tiden :)

Jo det är trevliga bilar, jag tycker ifall man ska ha T5an ska man också ha manuell låda :)
Fixar en bild inga problem vet du, här har du en rätt nyligen tagen :) Men får fixa bild på hela sätena :)
Bild
av Hast
Uppdaterat mitt inlägg nu med lite nya bilder på reg.hållaren :)
Nightmare89 skrev::D :D Trevligt trevligt
Ja :)
Dieselsmurfe skrev:Trevligt med en T5a ;) Hur många kusar var det T5 orna hade?
250hk och 330nm :)
Willis skrev: 250HK har T5 t.o.m -04, MY05 och uppåt har dock 260HK :)
Japp stämmer mycket riktigt :)
~Kalle~ skrev:Riktigt fin S60 8)
Tackar :)
Nytt användargränssnitt 2026

Om man som jag är i kontakt med Volvo support[…]

Vilken mjukvara har ni?

Lite vila och en körning löste det, inte[…]

Snowcap volvo 240

De som VParts säljer sitter med tunn skruv up[…]

Tryckluft är bra till många saker. De[…]