Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Hej alla!

Detta må bli en av alla dessa tjattrådar om lackskydd och dess för- och nackdelar, men det är inte min tanke. Dock är min rubrik precis vad jag efterlyser. Jag undrar om det finns någon här som har lämnat sin bil till Mr.CAP i Bromma för lackskydd eller någon av deras andra behandlingar?

Dela gärna med dig oavsett positivt/negativt.

Jag vill inte att detta blir en Mr.CAP vs. DiTEC/Diamondbrite/m fl. Jag vill hålla det till rubriken. Jag VILL inte hålla på att polera/vaxa min bil själv. Jag HAR inte kunskapen, verktygen, platsen eller orken. Jag är villig att betala en slant för ett långsiktigt underhåll.

Eftersom jag vet att slutresultatet beror till ca 80% på underarbeten samt den som håller i verktygen tycker jag att min frågeställning är relevant. Jag har fått ett attraktivt pris på en s k MasterTreatment (till nya bilen) som tar hand om lackskydd, läderklädsel, motorrum, textilier samt en glasbehandling av framrutan. Detta är naturligtvis inte värt något om det är klåpare som gör jobbet.

Så, vänligen respektera att jag vill hålla tråden till ämnet. Det finns hundratals trådar där det pågår krig om det ena och det andra inom bilvård.

Ser fram emot dina synpunkter.

Tack!

/F
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Flyttat till bilvårdsdelen

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]

Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]