Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moody
#495169
Antal nyregistrerade Volvo V70:
December 2010 = 4666 st
Januari 2011 = 876 st

Vääääldigt stor skillnad på två månader efter varandra för att vara slumpmässig eller naturlig variation.

Nya skatteregler på tjänstebilar efter årskiftet eller vad är det frågan om?
av viktore
#495178
Moody skrev:Antal nyregistrerade Volvo V70:
December 2010 = 4666 st
Januari 2011 = 876 st

Vääääldigt stor skillnad på två månader efter varandra för att vara slumpmässig eller naturlig variation.

Nya skatteregler på tjänstebilar efter årskiftet eller vad är det frågan om?

Jan -10 såldes det 1269st V70 och det är nog den siffran man ska titta på.
Januari ska tydligen vara en avslagen månad när det gäller bilförsäljning generellt.
Användarvisningsbild
av Guligan
#495195
Har nog att göra med att vissa bilar behövde sättas i trafik före årsskiftet. T.ex. 1,6D och 2,5FT Euro 4.
När de i januari når slutkunden så är de alltså inregistrerade under 2010.
Användarvisningsbild
av na96gen
#495227
I decemeber registrerades ett gäng DrivE bilar som var byggd på lager så de kan säljas efter årsskiftet med miljörabatten. Eftersom de inte var Euro5
Tror även att de som kan vänta med sitt tjänstebilsbyte några månader väntar på facelift, samma som drabbat Passaten i höstas. Passaten kommer nog öka rejält i feb-mars.
Å visst drar V60 kunder från V70.
av Moody
#495261
Jo det var nog en del FT som registrerades före årskiftet, för efter årskiftet har det inte varit så många iaf.

Noterar att dieselandelen börjar nå (eller har vi gått förbi till och med?) europanivåer:

XC90: 100% diesel
XC60: 99%
XC70: 99%
V50: 99%
V70: 94%
Användarvisningsbild
av FWH
#495612
Tror att V60 har börjat kanabalisera en del på V70 också.
Användarvisningsbild
av Variosboy
#495615
Så är det väl alltid med nya modeller.
XC70 tappade ju kunder till XC90 när den kom, S40 till C30 och nu V70 till V60.

Det är ju på sätt och vis bra, för det tyder ju på att Volvo lyckats förstå sina befintliga och nya kunders behov/önskemål bra!
Användarvisningsbild
av StringerBell
#495626
Moody skrev:Jo det var nog en del FT som registrerades före årskiftet, för efter årskiftet har det inte varit så många iaf.

Noterar att dieselandelen börjar nå (eller har vi gått förbi till och med?) europanivåer:

XC90: 100% diesel
XC60: 99%
XC70: 99%
V50: 99%
V70: 94%
Inte bra. Det blir många som får konkurrera om dropparna. Jag hoppas kapaciteten byggs ut, men det kan man inte vara säker på. Brist skapar högre priser som skapar mer vinst.
Användarvisningsbild
av Variosboy
#495628
StringerBell skrev:
Moody skrev:Jo det var nog en del FT som registrerades före årskiftet, för efter årskiftet har det inte varit så många iaf.

Noterar att dieselandelen börjar nå (eller har vi gått förbi till och med?) europanivåer:

XC90: 100% diesel
XC60: 99%
XC70: 99%
V50: 99%
V70: 94%
Inte bra. Det blir många som får konkurrera om dropparna. Jag hoppas kapaciteten byggs ut, men det kan man inte vara säker på. Brist skapar högre priser som skapar mer vinst.
Alternativt är det ju så att avsaknaden av efterfrågan på Etanol gör att bränslet på sikt försvinner!? Bara ren spekulation, men men...
Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Ja, vissa av dem har det.