Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av schlook
har stött på ett dilemma

en vacker dag hade säkringen till framrutetorkarna & tutan brunnit.

bytte ut säkringen & dom funkade prima i någon dag. sen samma visa igen (ingen snö eller is på armarna & dom gick inte segt eller tungt innan)

demonterade lös hela länkaget & smorde upp det, pluggade in motorn & slog på tänningen. körde motorn utan torkare i säkert 10minter utan problem. tillbaka med torkarna sen var problemet framme igen.

testade då koppla ur tutorna utan någon större förändring.

in med bilen i garaget & testade byta säkring igen. då funkade det som de skulle, torkade & spolade för glatta livet, slog av bilen, testade igen, först med bilmotorn igång sedan på tänningen. klockrent tyckte jag. till nästa dag jag backade ut bilen o skulle till jobbet. så flög säkringen igen:/

någon som kan ha förslag på vad jag kan testa härnäst?:/
Användarvisningsbild
av js1
Det kanske är långsökt. Du har ju även strålkastartorkarna och spolningen på samma säkring. Prova att koppla ur dessa och kör några dagar. Försvinner problemet kan du ju koppla in först den ena och sen den andra för att försöka lura ut när problemet ev kommer tillbaka. Viktigt är att bara ändra EN grej i taget för att ringa in ett fel.
En tidsödande metod kanske men du sitter ju inte i sjön och det kostar dig inget.
faktiskt tänkt lite på det. saken är att motorerna är borta där, anar jag för det sitter inga torkare. ska ta bort täcklisten under lyktan & kika imorgon för att säkerställa detta.

någon som har fler tips?:)
motorerna till strålkastarna var borttagna, kontaktstyckena hittade jag åt efter ett litet tag. där hade det ärgat, rengjorde o satte en plastpåse över båda som jag tejpade fast så ingen fukt kommer in.

får väl se om det var där problemet satt

Hur blir det om man betalar 1000kr+2000kr och &aum[…]

Kupevärme

Är det "vanlig" AC eller ECC p&ar[…]

Dålig räckvidd XC60 -2026

Min XC60-25 kommer jag som bäst nästan 8[…]

Det sitter gumminstopp som ska ta emot/justera bak[…]