Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sir
Hej
Har fått en 2:a av besiktningen på min v70 t5 -99.
Anledningen till detta är att föregående ägare har kapat bort min Krängningshämmare bak,
tvärstaget under bilen..
Mina frågor nu är:
Hur får ja reda på vilket utav alla olika stag ja ska ha?
Och var kan ja köpa detta?
Hörde med volvo och dom ville ha ca 1800:- för detta, tyckte d va lite saftigt..
Har förresten 2wd och nivåreglering..
Användarvisningsbild
av kenlav
Prova och sök på Bildelsbasen.se (Skroten) Så kan du hitta rätt del till ett bättre pris.
av *pettson*
Intressant att du fick en 2a på en detalj som ENDAST återfinns på turbon. Den finns inte på dom andra modellerna.
Ännu en på svensk inkonsekvenskontroll som inte läst på, om det nu inte stod *Vassa kanter eller skaderisk eller nåt liknande* och det var därför tvåan kom till.. *suckar*.. Det är som att sätta en tvåa för att du inte vill ha sportfjädrar på din bil trots att den är fabriksutrustad med detta. Helt horribelt..
Antingen tar du bort den helt genom att ta bort bultarna o besiktigar igen, eller så vänder du dej till skroten och köper en annan.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Men... Alla har ju inte ens k-hämmare? Så hade förra ägaren skruvat bort allt i stället hade ingen tänkt på det? Det händer att den går av, antar att det är därför den var kapad... Men köp en på skroten och sätt dit bara.
av Sir
*pettson* skrev:Intressant att du fick en 2a på en detalj som ENDAST återfinns på turbon. Den finns inte på dom andra modellerna.
Ännu en på svensk inkonsekvenskontroll som inte läst på, om det nu inte stod *Vassa kanter eller skaderisk eller nåt liknande* och det var därför tvåan kom till.. *suckar*.. Det är som att sätta en tvåa för att du inte vill ha sportfjädrar på din bil trots att den är fabriksutrustad med detta. Helt horribelt..
Antingen tar du bort den helt genom att ta bort bultarna o besiktigar igen, eller så vänder du dej till skroten och köper en annan.
Står tillomed Krängningshämmare Brusten..
O den är fint avkapad och tillslipad (rundad)..
Ska ringa BP imorgon o höra vad dom säger..
Användarvisningsbild
av Nexus
men va f*n på mina föräldrars grannes fd bil en V70-GLT-00 tog verkstan bort k-staget och inga problem vid besiktning.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Ja, men här är den inte borta helt, utan rester sitter kvar. Om den är trasig och ligger i soptunnan är det ok, men den får inte sitta på bilen... :roll:
Trasig pump? Rapsolja?

..Ska köra bilen och varva den lite igen. S[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]

Kupevärme

Skillnaden är att ECC har ett vred med temp[…]