Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
jag tittar runt efter sommar fälgar till min ny beställda xc60 men har ingen aning om vilka däck som är bra till suvar. All hjälp och tips välkommnas:)

Orginal fälgarna tänkte jag göra vinterfälgar av.

Vänligen Mojja
av mikebike
Jag har 18" Merac originalhjul i källaren. Jag har ingen aning om däckfabrikat eller -modell och jag har inte kört en meter på dem.
Det skall bli spännande till våren! :D

18" tycker jag är lagom på en XC60, större blir lite larvigt, det är ju ändå en SUV!
av mojja
Detta måste ju vara otroligt prisvärt, Kollar man vad svenska återförsäljare tar för bara däckena blir man ju mörkrädd:(

http://www.alloywheels.com/product.asp? ... ords=5x108 et35,5x108 et38,5x108 et40,5x108 et42,5x108 et45&strSort=Low&Make=Volvo&Model=XC60&strSize=20" Kostnad för allt ink lev till dörren 14500 kr ink alla skatter,momser och avgifter då england är ett eu land.

Det billigaste jag hittat i sverige bara däck exl fälgar 11 000 + frakt.

http://www.gummihuset.se/Product/Produc ... 50&id=3733

Känns som att vi blir ganska rånade här i svedala:(
av mojja
XC90_Executive skrev:Vilken storlek hade du tänkt dig?

Tänkte mig runt 20 tum på sommaren och 18 på vintern:)

Ändrade idag min spec från cratus 20 till 18 istället då jag vill ha dom som vinterfälgar istället och ha något roligare på sommaren;´)
av mojja
mikebike skrev:Jag har 18" Merac originalhjul i källaren. Jag har ingen aning om däckfabrikat eller -modell och jag har inte kört en meter på dem.
Det skall bli spännande till våren! :D

18" tycker jag är lagom på en XC60, större blir lite larvigt, det är ju ändå en SUV!
Jo men visst är det en suv och familjebil men något nöje måste man ju få ha även fast man blir tvåbarns far i juli:) Fast jag köper mig inte en xc60 för dess terräng egenskaper mest för att ha en stor,snygg bil som familjen får plats i och som inte gör bort sig i sälen och vid båt iläggningsplatsen på sommrarna då man ska dra upp 1.6 tons båt ur vattnet:)

Vänligen Mojja
av mojja
XC90_Executive skrev:Köp inga billiga "skitpaket"....

Dåliga fälgar och sämre däck, oftast kinadäck.
Om du nu kollade på länken så var det continental däck som jag personligen inte betraktar som något b märke utan ett av dom bättre premium märkena´:) Fälgarna ska jag inte utala mig om men för 3000 kr merskillnad mot att köpa bara däck i sverige så har jag råd att skrota fälgarna och kränga däckena på märkesfälgar ifall det skulle visa sig uppstå problem :-O)

Edit såg nu att mitt däckval i första länken ej visade sig men det var med 295/40-20 CONTINENTAL CROSS CONTACT UHP ZR
och fälgarna som priset landade på 14500 kr ink allt leverans fram till dörren.

Den svenska återförsäljaren vill ha 11000 tusen + frakt bara för däckena:(

Smörjde aldrig upp frambromsarna när som[…]

Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sin[…]

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]