Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Pebben skrev:Nej det gör de inte, köp en S40/V50 årsmodell -05 exempelvis så går det inget vidare...
Men jag tycker iaf. att de kunde ha en enkel ingång på sina enheter för ljud/bild så kan man ju alltid komplementera själv efteråt om det skulle behövas.
presis som din gamla mobiltelefon, så klarar den ite alla nya finesser som kommer. helt logiskt.

men om du nu köper en ny V50 så kan du får den att spela komprimerad musik (mp3) eller om du väljer att kopla in nått i AUX ingången.
Användarvisningsbild
av CarMan
Pebben skrev:Tror jag också, tycker det är bra för det ser väldigt mycket snyggare ut. Men tycker definitvt att tillverkarna skall se till att man kan ha DIN stereo när bilen blivit gammal och omodern. Dessutom behöver många taxi bilar lite extra utrustning.
Dom som utrustar taxi bilar måste vara riktiga klåpare.
kolla på de flästa taxibiler i tilexempel Göteborg, där har man orginal stereon kvar & allt ser snuggt ut, sen kommar man till linte mindre städer, där har man sågat sönder allt & monterat stora fula enheter :(
Användarvisningsbild
av VolvoB20
nevyn skrev:Jag läste i någon tidning svidande kritik mot Hyundai för att de inte säljer integrerad stereo i nya Santa Fen... Så jag tror nog det är på väg mot integrerade apparater i alla nya bilar.
Det är ju nya tidens kvartalsekonomi, inte bara Volvo utan alla kommer med integrerad stereo (de flesta har ju redan gjort det, japsen har ju haft det länge. Honda, Mazda, Toyota etc...)

Sen kör man med bilen i 3 år och sen går den till skroten när stereon är omodern.

Visst ni pratar om att det är så fantastist att kommande volvo kan spela mp3 :shock: , mp3 börjar ju bli gammalt nu. :shock: Ny (laglig) musik kommer i format som är skyddade av DRM och man måste ha nya spelare för att kunna spela musiken.

Mycket är på väg, blueray skivorna (nästa DVD) som rymmer hela skivsamligen på en skiva, DAB dog, digitalradio verkar ha större chans via DVB-Ts outnyttajde bandbredds utrymme istället eller satelit som i USA via Sirius.

Så det är snart dags att byta stereo igen då, men ack så förargligt, först måste jag vänta 10 år tills volvo har lyckats hårdvaruintegrera in detta i någon kommande modell. Och så får vi se om jag har råd att köpa ny bil istället för ny radio. :roll: :roll: :roll:

Tycker ändå inte DIN standarden är helt fel där man bara trycker i en ny apparat vid behov.
Användarvisningsbild
av CarMan
VolvoB20 skrev:
nevyn skrev:Jag läste i någon tidning svidande kritik mot Hyundai för att de inte säljer integrerad stereo i nya Santa Fen... Så jag tror nog det är på väg mot integrerade apparater i alla nya bilar.
Det är ju nya tidens kvartalsekonomi, inte bara Volvo utan alla kommer med integrerad stereo (de flesta har ju redan gjort det, japsen har ju haft det länge. Honda, Mazda, Toyota etc...)

Sen kör man med bilen i 3 år och sen går den till skroten när stereon är omodern.

Visst ni pratar om att det är så fantastist att kommande volvo kan spela mp3 :shock: , mp3 börjar ju bli gammalt nu. :shock: Ny (laglig) musik kommer i format som är skyddade av DRM och man måste ha nya spelare för att kunna spela musiken.

Mycket är på väg, blueray skivorna (nästa DVD) som rymmer hela skivsamligen på en skiva, DAB dog, digitalradio verkar ha större chans via DVB-Ts outnyttajde bandbredds utrymme istället eller satelit som i USA via Sirius.

Så det är snart dags att byta stereo igen då, men ack så förargligt, först måste jag vänta 10 år tills volvo har lyckats hårdvaruintegrera in detta i någon kommande modell. Och så får vi se om jag har råd att köpa ny bil istället för ny radio. :roll: :roll: :roll:

Tycker ändå inte DIN standarden är helt fel där man bara trycker i en ny apparat vid behov.
Aparaten är inte låst till Mp3, utan klarar några olika komprimerade format.
98% av konsumenterna klarar sig med den utrustning ilen har, om det vore tvärtom så skulle dom säkert lägga ner mer pengar på att vara i topp.
jag tycker det är bra att dom ialla fall i dagens läge bygger kompletta anläggninger som ger extremt bra ljud.
Förr så finga man ju köpa nya högtalare m.m. för att få bra ljud, men idag så får man ju bra ljud med orginal grejorna & väljer man det värsta, så är ljudet ruskigt bra!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
CarMan skrev:
VolvoB20 skrev:

Aparaten är inte låst till Mp3, utan klarar några olika komprimerade format.
98% av konsumenterna klarar sig med den utrustning ilen har, om det vore tvärtom så skulle dom säkert lägga ner mer pengar på att vara i topp.
jag tycker det är bra att dom ialla fall i dagens läge bygger kompletta anläggninger som ger extremt bra ljud.
Förr så finga man ju köpa nya högtalare m.m. för att få bra ljud, men idag så får man ju bra ljud med orginal grejorna & väljer man det värsta, så är ljudet ruskigt bra!
"98% nöjda annars skulle de lägga mera pengar för att vara i topp???"

Volvo bas-stereon kostar väl runt 10.000 (inbakat i grundpriset). Lägger du sedan på Premiun Sound 19.000 t, RTI 19.000 till och OnCall telefon för 11.000 så har du ju lagt 60.000 på stereo/navi/tele.

Det är väl så att 98% har inte råd att lägga ut 60.000 om det är privtpersoner som får betala bilen själva

Sen har jag ingen aning om detta system för 60.000 kan spela DVD-filmer, mpg-4 (DIVX), Digital-TV (var är kortläsaren) eller mp3or från DVD skiva (inte CD skiva.)

Men det största problemet är att systemet inte kommer att kunna uppgraderas för en rimlig kostnad där nya saker kommer ut som digital-radio osv osv....
av Pebben
Vad vi kan kostatera här: Varför gör inte Pioneer med mera enheter som passar och ser ut som original men har massa mer funktioner. Gjuta plast är inte så dyrt och så kan de använda samma elektronik. Eller skall vi kanske starta ett företag och börja tillverka till Volvo? Där man får samma funktioner och lika bra ljud för 20 000 istället för 60 000?
av NCR
Jag fick denna igår på posten: http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=34757 för 4700:- inkl frakt från dustinhome.se.

Jösses så nöjd jag är! :D
Användarvisningsbild
av CarMan
NCR skrev:Jag fick denna igår på posten: http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=34757 för 4700:- inkl frakt från dustinhome.se.

hur många länder klarar mineskortet?
för det är väll den modellan som har allt på dvd 6 sen får man lägga in på mineskortet det man för stunden fill ha?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
CarMan skrev:
NCR skrev:Jag fick denna igår på posten: http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=34757 för 4700:- inkl frakt från dustinhome.se.

för det är väll den modellan som har allt på dvd 6 sen får man lägga in på mineskortet det man för stunden fill ha?
Har sett man säljer den med 2 Gb minne så man får med 24 länder ned på gatunivå redan förladdat.

Alla svenska kameraskåp kan man ladda ned fritt och ladda in såg jag också.

En fråga, om man köper RTI för 20.000, får man med hela europas 24 länder i grundpriset?
av matzen10
VolvoB20 skrev:
CarMan skrev:

Har sett man säljer den med 2 Gb minne så man får med 24 länder ned på gatunivå redan förladdat.

Alla svenska kameraskåp kan man ladda ned fritt och ladda in såg jag också.

En fråga, om man köper RTI för 20.000, får man med hela europas 24 länder i grundpriset?
Det är åtminstone en jädra massa länder jag har i min. Om det sedan är 24 vet jag faktiskt inte. Men å andra sidan är jag inte intresserad av att smååka i Moldavien :P
M V H
---> Matz
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]