Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

KKR skrev:
Ulf13 skrev:Hej och tack för alla svar.
Då blir det en volvoverkstad, men priset är väldigt högt hos Bilia och Upplands motor.Ca
11700 kr mot att ngn skrev tidigare här ca 6-8000 kr, Vet ni var man kan göra en orginalservice för det priset i storstockholmsomådet inom en radie på säg 10 mil?
Ulf
Lägg till någon mil så kommer du till Skobes i Flen., Helt andra priser hos Skobes. De finns i Nyköping också. Ring och kolla vad dom vill ha.
Jag bor sedan ett par år utanför Nyköping och under de första åren fortsatte jag serva bilen hos Bilia (haga norra) men sedan så orkade jag inte längre. Så jag började lämna bilen hos Skobes och vad upptäckte jag? Jo att Bilia mfl verkstäder i Stockholm verkligen tar betalt och då menat jag riktigt bra betalt. Skobes i Nyköping, Flen och Katrineholm är riktigt bra alternativ till tex. Bilia alla ligger inom en och halvtimme från Stockholm City. Hyfsade väntetider är det också och nej, jag jobbar inte på Skobes och har inget ekonomiskt eller annat intresse av att ni servar era bilar där. :P
Användarvisningsbild
av SvenB
Spoiler »
Jag har inget med Skobes att göra heller mer än att jag har köpt mina två senaste bilar där samt servat mina bilar där sedan 2005 då jag flyttade till Flen från Stockholm. Jag upptäckte då vilken stor prisskillnad det var. Dottern, boende i Mariefred åker också till Flen och servar bilen i stället för Strängnäs som också har "storstadspriser".
Har servat min bil på Skobes i Flen de senaste 8 åren. Bra jobb o billigare. Resan är betald så det ryker om det.
Brukar få låna bil av dom dessutom som kostar gratis, jag brukar tanka den förstås. Vi är några stycken här i Fjollträsk som tar oss en utflyktsdag med kaffekorg o goda mackor och går upp så vi sitter i bilen 06:00. Vi är då hos dom 07:30, bilen brukar sedan vara klar vid 13:00 tiden. Då en sakta tur genom ett underbart Sörmland. De ni.
Jag gjorde min 16 000 mila med kamrem o hela köret där nu senast.
Aldrig ett slarvjobb där.
Jag har inte heller vare sig Aktier eller annat intresse i Skobes. Helt enkelt bara NÖJD.
:-)
wissel skrev:Har servat min bil på Skobes i Flen de senaste 8 åren. Bra jobb o billigare. Resan är betald så det ryker om det.
Brukar få låna bil av dom dessutom som kostar gratis, jag brukar tanka den förstås. Vi är några stycken här i Fjollträsk som tar oss en utflyktsdag med kaffekorg o goda mackor och går upp så vi sitter i bilen 06:00. Vi är då hos dom 07:30, bilen brukar sedan vara klar vid 13:00 tiden. Då en sakta tur genom ett underbart Sörmland. De ni.
Jag gjorde min 16 000 mila med kamrem o hela köret där nu senast.
Aldrig ett slarvjobb där.
Jag har inte heller vare sig Aktier eller annat intresse i Skobes. Helt enkelt bara NÖJD.
:-)

Vad kostade 16000 mila servicen hos dom?
Nice Price Service (Oljebyte,filter samt koll på 20 punkt.)
Kamremsbyte + ny Spännrulle
Betalade runt 5,500:-
Och så VET jag att det är okej gjort utan fusk.
:-)-)
Användarvisningsbild
av SvenB
yuphin skrev:

Vad kostade 16000 mila servicen hos dom?
Ring och fråga.
av Ulf13
Hej
Jag har nu fått pris av Skobes i Flen och det är mycket mer än 5500 kr men betydligt lägre än i sthlm hos några volvoverkstäder. jag har också fått ett pris av Bra bil utanför en bit utanför Stockholm som känns rimligt även i jämförelse med Skobes pris.
jag anger inte prisbilden, utan ring och fråga och uppge reg.nr så tar de fram ett pris
Ulf
Ulf13 skrev:Hej
Jag har nu fått pris av Skobes i Flen och det är mycket mer än 5500 kr men betydligt lägre än i sthlm hos några volvoverkstäder. jag har också fått ett pris av Bra bil utanför en bit utanför Stockholm som känns rimligt även i jämförelse med Skobes pris.
jag anger inte prisbilden, utan ring och fråga och uppge reg.nr så tar de fram ett pris
Ulf

Bra bil vart då???
Jag bytte kamrem och gjorde stora servicen på min XC90 D5 -2007 (16.900 mil) idag på Skobes i Nyköping, notan landade på 6.970 kr inkl. moms för kamremsbyte, service och hyrbil. :D

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]