Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av iaken
8, 11,12,13 & 16 kabl. Förvirrande. Ska jag behöva slita loss grejerna för att se vad jag har för kablage? Har eluppvärmning bara. ingen elstol i bilen. Ska till jönköping till helgen och ta mig ett par tror jag.
Användarvisningsbild
av Loner
iaken skrev:8, 11,12,13 & 16 kabl. Förvirrande. Ska jag behöva slita loss grejerna för att se vad jag har för kablage? Har eluppvärmning bara. ingen elstol i bilen. Ska till jönköping till helgen och ta mig ett par tror jag.
Nä det behöver du inte, ta en med så mycket kabel som möjligt då :roll:
Gör inget om spegeln har mer funktioner än vad du har i bilen. Tvärt om är däremot ingen höjdare.

Om du vill räkna kablar så tror jag det räcker att lossa täcklocket på insidan dörrstolpen där kablarna kommer in i bilen. Annars tar det inte ens 1 minut att riva hela dörrsidan så.

/L
Användarvisningsbild
av _Rick_
Jag har ett par speglar med markbelysning, dock utan elinfällning liggandes som jag kan sälja.

De blev över när jag bytte till infällbara. Har suttit på en 02:a

Skicka PM vid intresse
av vandenhoogen
Om jag köper ett par med 12 kablar så gör jag inte bort mig då? jag vill ha elinfällbara och markbelysning men har det ej nu. kontaktstycket på min bil har plats för 10stift och originalspeglarna har 8kablar (7stift), 2 kablar går det samma stift....:)
av zenobia
Jag fixade detta i våras... Mina nya backspeglar har minnesfunktion, det har dock inte bilen.. =(

Jag skippade bara minneskablarna i den adapter jag ordnade. Funkar klockrent!
av vandenhoogen
Tack :) Är det elinfällbara speglar du har zenobia? fanns det ens 99? inga problem att få de o fungera?
av zenobia
Jag har elinfällbara speglar med värme och belysning.
Vet inte om det fanns -99 men det är original med knappar och allt...

Har ju även nya fjärren så det kan ju vara någon händig som haft bilen innan mig... :D

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]