Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Its1more
Amli skrev:
Henry_Fågeljazz skrev:Har hastighetsberoende servo och har också funderat på om det bara är i "högre" hastigheter man kan märka av denna funktion.

Kör alltid på det trögaste läget. Får väl kolla om det märks någon skillnad om man ändrar till lättaste läget.
Bilen känns stabil men, som sagt, jag har inte testad hur stor skillnaden mellan lägena egentligen är. Har någon annan gjort det?

/H
Jo, det är skillnad. Jag körde alltid på mellan eller trögaste, beroende på väglag (vinter eller sommar). Den lättaste tycker jag blir för lätt och bilen känns bara ännu mer sladdrig.
Har du upplevt någon skillnad på vinterväglag? Känns det som man "tappar" kontakten med vägen om det är moddigt eller isigt t ex? Jämfört med bilar utan proggresiv servo då...

Vet du/någon utväxlingen ändras, eller är det bara motståndet?

Tack,
F
av Enzo
Its1more skrev:
Amli skrev:
Henry_Fågeljazz skrev:Har hastighetsberoende servo och har också funderat på om det bara är i "högre" hastigheter man kan märka av denna funktion.

Kör alltid på det trögaste läget. Får väl kolla om det märks någon skillnad om man ändrar till lättaste läget.
Bilen känns stabil men, som sagt, jag har inte testad hur stor skillnaden mellan lägena egentligen är. Har någon annan gjort det?

/H
Jo, det är skillnad. Jag körde alltid på mellan eller trögaste, beroende på väglag (vinter eller sommar). Den lättaste tycker jag blir för lätt och bilen känns bara ännu mer sladdrig.
Har du upplevt någon skillnad på vinterväglag? Känns det som man "tappar" kontakten med vägen om det är moddigt eller isigt t ex? Jämfört med bilar utan proggresiv servo då...

Vet du/någon utväxlingen ändras, eller är det bara motståndet?

Tack,
F
Utväxlingen ändras inte.
av Amli
Kontakten blir inte sämre i alla fall vid dåligt väglag då XC70 har dålig känsla oavsett. Däremot tycker jag att bilen blir mycket lugnare i hastighet och spårar inte lika mycket. Känslan blir mycket bättre i t ex en V70 R-design i lägre farter men istället oroligare i högre hastighet. Smaksak vad man föredrar.

Det är ett relativt billigt tillval som jag rekommenderar. Speciellt på en XC70.
Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]

Det var felet! Fick bli tejp temporärt till[…]