Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av soetNicke
Ska ta å kika på de plus lite andra tips jag fått fram men jag hör av mig direkt jag har kollat så ska vi se om de har blivit något förändrat ;D Tack för alla svar //Mvh
av soetNicke
Bromsarna funar inte ännu ;( En fråga : Om broms servon är sönder borde de j uvara trögt å bromsa bilen igång som av slagen ? Eller har jag helt fel ? har jag rätt så borde de itne vara något fel på servon för jag får ju som sagt inget tryck med påslagen bil, kan de vara läcka i någon slang "rör" har luftat miljarder gånger känns de som, hur ska man lufta för att få de som bäst ? En fråga till sen är jag nöjd :D Hur går broms rören, går dom typ först höger bak - höger fram yttre, vänster fram yttre - höger fram över / inre ? Eller är de bara raka rör till varje ? Nu vart de många frågor! hehe Tack på förhand // Niklas :lol:
av ernelli
Om pedalen bottnar, antingen direkt eller sakta så har du luft eller läckage/trasig huvudcylinder. Det finns bara dom alternativen i ett slutet hydraliskt system.

Jag hade samma problem som du efter bromsoksbyte fram. Luftade om och om igen, bytte t.o.m huvudcylinder. Det var inte förrän dagen därpå när jag såg pölen runt vänster framhjul som jag insåg att det läckte nånstans. Det visade sig att det var renoveringsoket från Mekonomen som läckte mitt i skarven.

Det var inga problem att byta det och få nya belägg, men 2 extra turer till garaget inklusive luftningar och renovering av låneok som jag hade i väntan på inbyte gjorde att jag nog inte köper renoveringsok av Mekonomen igen.
Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]

Tack, då vet jag. Bilen har gått igeno[…]