- sön 23 jan 2011, 01:01
Hejsan, första inlägget här!
Problemet med bilen är att när motorn är varm så pendlar tomgången mellan 1000-2000 varv. Ligger stabilt på 1000 när bilen är kall, men när bilen är kall låter det som den går på 3 burkar, går riktigt när den blir varm, går även riktigt när jag har haft motorvärmaren på. Lambda lyser och visar 1-1-3. Nollar jag felkoden tänds den efter 1dag igen.
Har gjort följande åtgärder.
*Bytt lamdba
*Bytt tomgångsmotor
*Rengjort spjällhus
*Sprutat en burk startgas runt insug o slangar, inga läckage funna
*Bytt lmm
*Bytt spridare o brygga
*Bytt tändkablar, rotor, lock och stift
*Inga läckage i avgassystem, nytt från kat o bak
*Rengjort vevhus ventilation
Returen på tankarmaturen är ett smalare rör än org då de gamla rostade av o ja lödde i ett som är lite lite smalare, om de nu har någon betydelse?
Känns även som att bilen dricker mer nu än innan, kanske bara nått jag fått för mig..
Idéer o hjälp är uppskattat, blir snart galen!
Tack på förhand:)
Problemet med bilen är att när motorn är varm så pendlar tomgången mellan 1000-2000 varv. Ligger stabilt på 1000 när bilen är kall, men när bilen är kall låter det som den går på 3 burkar, går riktigt när den blir varm, går även riktigt när jag har haft motorvärmaren på. Lambda lyser och visar 1-1-3. Nollar jag felkoden tänds den efter 1dag igen.
Har gjort följande åtgärder.
*Bytt lamdba
*Bytt tomgångsmotor
*Rengjort spjällhus
*Sprutat en burk startgas runt insug o slangar, inga läckage funna
*Bytt lmm
*Bytt spridare o brygga
*Bytt tändkablar, rotor, lock och stift
*Inga läckage i avgassystem, nytt från kat o bak
*Rengjort vevhus ventilation
Returen på tankarmaturen är ett smalare rör än org då de gamla rostade av o ja lödde i ett som är lite lite smalare, om de nu har någon betydelse?
Känns även som att bilen dricker mer nu än innan, kanske bara nått jag fått för mig..
Idéer o hjälp är uppskattat, blir snart galen!
Tack på förhand:)
- By Supfam