Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Joockeg
Tjena. Har lite problem med min 850. Den startar ganska lätt nu när den har stått ett tag på vintern. Den har stått ute, så det har klart frostat i motorrummet. Men när Jag stänger av den efter lite körning, och sen ska starta den igen så är den hur seg som helst och går knappt igång. Får hålla på i iallafall en minut innan den orkar igång. Fattar inte vad det kan vara eftersom den 10 minuter tidigare startade utan problem. Men tänkte att det kan ju vara frosten som blir till vatten när motorn värms upp och tar sig till fördelaren? Vad tror ni? Eller kan det vara något annat?

// Jocke
Användarvisningsbild
av Alfredo
Jag har liknande problem när det är omkring 0 gr, efter ett tag börjar det funka. misstänker starkt fukten, ska byta det som har med tändning att göra inom en snar framtid!
av *pettson*
Joockeg skrev:Okey, någon annan som har samma problem? Man kanske skulle ta och byta fördelarlock och tändkablar.. Frågan är om man ens blir av med problemet?
Fukt i fördelarlocket på 850 är ingenting som är direkt vanligt. Det finns egentligen bara två vanliga saker det kan bero på. Antingen är själva passningen mot motorn dålig och det glipar lite. Eller så har man en spricka i locket nånstans. Sen finns det väl ett skäl till och det är väl långsökt, det är ju att nåt droppar på skarven.
Gör så att du byter ut lock och rotor.
Du köper precis vart du vill, både biltema, mekonomen, autoexperten, volvo med flera fungerar utmärkt. Det är en fråga om vad som är närmast och vad plånboken säger. OCH inte minst av allt. En fråga om vad man själv tycker och tror.
Låg ljusbild, halvljus

Nej, kom precis in efter att ha kikat i VIDA. &quo[…]

Nästa elbil från Volvo?

Sett ett par ställen som baserat på b[…]

Har kontaktat supporten om centerdisplayen, s&arin[…]

Utgångspunkten är att styrväxeln s[…]