Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Krollspell
FWH skrev:Nu har jag inte heller någonsin kännt ett behov av att se på film i bilen, men de ålderdomliga RTI och infotainment systemen i V70/S80 är idagsläget deras största svaghet jämfört med konkurenterna tycker jag.

Frågan är väl om det kommer en facelift på S80 och till MY12.
Jag håller absolut med om att info systemen inte känns up to date. Men vad är problemet med själva RTI? Jag tycker placeringen + användarvänligheten, funktionerna fortfarande är bra. Placeringen högt upp är absolut kanon i stället för att man ska behöva sänka blicken hela tiden från vägkanten.

Vad upplevs som ålderdomligt, nu menar jag inte glassig 3D grafik som är mer minus än plus utan funktionen?

Vad är det som är bättre på andra GPSer?
Användarvisningsbild
av FWH
Krollspell skrev:
Vad upplevs som ålderdomligt, nu menar jag inte glassig 3D grafik som är mer minus än plus utan funktionen?

Placeringen är det inget fel på, även om jag själv föredrar en "fast" skärm än en som hissas upp.

Grafiken känns dock väldigt ålderdomlig och den har ingen integrering med övriga infotainment systemet, så man har därmed tex inte möjlighet till en hårddisk för både kartor och musik.

Priset är högt för det man får, visst MB, BMW och Audi är också dyra, men jämför med tex V60 eller Honda så är det knappast prisvärt.
Användarvisningsbild
av Krollspell
FWH skrev:
Krollspell skrev:

Placeringen är det inget fel på, även om jag själv föredrar en "fast" skärm än en som hissas upp.

Grafiken känns dock väldigt ålderdomlig och den har ingen integrering med övriga infotainment systemet, så man har därmed tex inte möjlighet till en hårddisk för både kartor och musik.

Priset är högt för det man får, visst MB, BMW och Audi är också dyra, men jämför med tex V60 eller Honda så är det knappast prisvärt.

Nej grafiskt håller jag med, men som GPS tycker jag den är grymt bra. Jag har provat många andra märkens GPS:er men ingen har varit lika bra och användarvänlig som RTI. Styrningen baktill på ratten är genial.
Användarvisningsbild
av FWH
Krollspell skrev: Nej grafiskt håller jag med, men som GPS tycker jag den är grymt bra. Jag har provat många andra märkens GPS:er men ingen har varit lika bra och användarvänlig som RTI. Styrningen baktill på ratten är genial.
Håller med om att många inbyggda GPS inte är något vidare, tex MB.
Hondas är däremot mycket bra tycker jag.
av dst02
Vad är det som är så bra med RTI överhuvudtaget? Betala 18-20 000,- (kostar den de fortfarande?) när man kan köpa en bärbar för ett par tusen?

jag har inte riktigt fattat grejen med fastmonterad gps som kostar så mycket.
Användarvisningsbild
av FWH
Fast monterad GPS tycker jag har sina fördelar, snyggare installation, bättre reglage etc.
Men, de har även nackdelar.

Därför är precis som du säger priset avgörande.

Kan man få det för max 10 000 skulle jag slå till, men när det kostar 20 000 (list pris) så tycker jag att det är för dyrt.
Användarvisningsbild
av NordmanV8
Sedan är ju en uppdatering av nya kartor hutlöst dyra!! :-(O)

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]

Volvo 740-87 problem vid start B230e

Hej helt ny här och stött på probl[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]