Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av niklasstahl
På en "vanlig" 2,5t el ft så sitter utblåsen dolt bakom spoilern. Kan man köpa till r-design delen och montera den på befintlig spolier eller är det enklast att köpa den som sitter på T6:an. Någon som har gjort detta eller har något förslag. Finns kanske hos andra än Volvo orginal. Vill ju då ha synliga blås med ett sportsystem, vill inte montera under spoliern som ex BSR visar på sin hemsida.
Användarvisningsbild
av hollan
visst kan du köpa r-design alt t6 spoiler du byter bara nedre halva stötfångaren är samma i övrigt är bara den nedre delen under skarven som skiljer tror till o med du kan köpa färdig lackat förutsett att din färg finns på R-design t6 finns i samma färger som vanliga 2,5t
Användarvisningsbild
av opA
DagV70 skrev:Hvordan legger man inn bilde her? jeg har T6 bakfanger med dobble rør ut bak.
http://www.forumbilder.se
Användarvisningsbild
av JagulareN
kristianmann skrev:Nån som vet vad en sådan R-bakkjol kostar med dubbla utblas och med parkeringsassistans.

Mvh,
Kristian
En bakre under r-design spoiler kostar 1200 kronor på volvo. Finns även att köpa lackade i din bils färg.
Användarvisningsbild
av JagulareN
niklasstahl skrev:Inte behöver jag lacka om spoilern, r-design delen skall ju vara svart. Eller var det 1200:- för komplett spoiler?
Självklart behöver du inte lacka om den undre spoilern. Om du nu vill att din bilen ska se ut som en r-design kintic :wink:

Skämt & sido så måste man byta hela undre kofångar delen & inte bara r-design delen som du menar ska vara i olackad svart plast. Men jag förstår hur du tänkte & du har delvis rätt.

Här finns monteringsanvisning för dom som är intresserade.
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... 8-)%202010

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]

B200ft svårstartad

Har bytt den till en Bosch original utan någ[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]