Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av larsosca
Hej

Har precis hämtat ut min nya V60 D5 R-Design :D
Den är bl.a. utrustad med Volvo On Call, med SMS funktion för parkeringsvärmaren.
Eftersom Volvo On Call dubblerar som vanlig mobiltelefon skulle jag idag prova att sätta i ett eget simkort.
Men... Jag hittar inte var man sätter i simkortet, det står ingenting i instruktionsboken eller instruktionsbladet för On Call.

Hoppas att det är någon här på forumet som vet var simkortsläsaren sitter?

//Lasse
av larsosca
Bluetooth fungerar fint, men man ska kunna sätta i ett "privat" simkort parallellt med On Call funktionen.
Så här står det i en informationsbroschyr:
"Systemet inkluderar en integrerad telefon med ett fast SIM-kort för nöd- eller assistanssamtal. Det finns också utrymme för ett extra SIM-kort som kan användas till alla andra samtal."

/Lasse
av mikebike
I XC60 sitter hållaren i handskfacket, längst till vänster.

Och det verkar den göra i V60 också:

Bild
av larsosca
mikebike skrev:I XC60 sitter hållaren i handskfacket, längst till vänster.

Och det verkar den göra i V60 också:
Nop, det finns inget där.
Fler tips mottages tacksamt. :-)

//Lasse
av larsosca
andreas 80 skrev:Är det inte bara Bluetooth handsfree som gäller nuförtiden?
Annars ska den sitta på vänster sida i handskfacket.
Inte enligt Volvos information om VOC.
Och jag har fortfarande inte hittat SIM-hållaren :???:
av vicster
Om det vore via bluetooth skulle man behöva vara inom 10m från bilen för att kunna skicka ett sms (till sig själv :P) som skickar en signal till värmaren. Alltså fungerar inte bluetooth såvida du inte lämnar en telefon i bilen. Conclusion: Bluetooth uteslutet.

Åk till en verkstad annars, de om någon borde veta var det ska sitta.
Användarvisningsbild
av andreas 80
Fast nu pratar vi om den inbyggda telefonen väl?

Simkortet till VOC sitter inbyggt i styrenheten och går inte/inte meningen man skall byta.
Det är ju bara VOC som skall ha tillgång till det nummret. Själv ringer, skickar man inget till den.

Kedjan är ju att
1. Du skickar SMS till VOC centralen.
2. VOC skickar sedan ett meddelande till din bil som startar värmaren.

Utöver detta så kan det finnas en simkortshållare för vanliga telefonen, och den bör sitta i handskfacket.
Hittar du den inte, så gå in till volvo och fråga om de vet.
Användarvisningsbild
av Momentum
andreas 80 skrev:
Simkortet till VOC sitter inbyggt i styrenheten och går inte/inte meningen man skall byta.
Det är ju bara VOC som skall ha tillgång till det nummret. Själv ringer, skickar man inget till den.
Så om man får fatt i det nr så behöver man inte VOC prenumerationen då den går ut?

Beror på laddboxen, en del kan med hjäl[…]

Byta torkarblad själv?

Bosch blir bra men mät dina befintliga s&ari[…]

Vi som beställt nya XC60

Ja, monterades av Volvo innan bilen överl&aum[…]

Ser ut som att det saknas packbox här d&ari[…]