Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Handtvättade bilen nu ikväll och vänster täcklock lossnade när jag drog med torkskrapan ?:-/

Tänkte svänga förbi Volvo i morgon och köpa ett nytt men frågan är om det går enkelt att byta själv eller om det krävs en bilmek för detta? Någon som vet? Har lite sorg i hjärtat då bilen är tre månader gammal.
Åkte förbi Volvo idag och troligtvis behöver de byta hela insatsen/spolarmunstycket för att kunna fästa täcklocket. De kunde dock inte ge besked om kostnaden men trodde att de var tvungna att ta bort hela fronten för att montera in ett nytt spolarmunstycke. På frågan om det är vanligt att täcklock lossnat svarade de ja! Konstig konstruktion och märkligt att det inte går på garantin kan jag tycka. Är det någon som bytt spolarmunstycke med artikelnummer 31294174 och kan uppge vad det kostar?
Byt verkstad, jag grundar detta på, är det vanligt att det lossnar JA hur monterar man ett nytt vi vet inte kanske måste fronten bort. Den verkstan har inte bytt några lock. Hur gammal är din bil? har du nybilsgaranti så skall det täcka sånna har skitfel. Dålig kvalité skulle jag säga.......
Ja det är en MY11 och jag kunde inte få något klart besked om det skulle gå på garantin, yttre påverkan i form av tvätt med svamp upphävde garantin enligt Volvo. Kanske inte direkt bästa sättet att hantera en nybliven kund och ja, det blir besök hos ny verkstad!
mikebike skrev:
MathiasSV70 skrev:yttre påverkan i form av tvätt med svamp upphävde garantin enligt Volvo.
Hur går det då vid automattvätt?
Då lossnar railsen, antenn, kanske även bakluckan, backspeglar och diverse onödiga prylar :D
Ha ha, ser ni en otvättat svart V70 i Stockholm är det förmodligen jag. Tvätta bilen kommer jag inte att våga göra igen :) Skämt åsido, jag hoppas nu att Volvo kan fixa detta och inse kundvården i det...

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

Stämmer, xtra maskinskade försäkrin[…]

Trasig Renault Scenic

Han (barnbarn), sambon och katten kommer ner till […]

Tysta sommardäck V90

Det stämmer att Volvo inte uppger 245/45-19 s[…]