Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SuddenR
FWH skrev:
SuddenR skrev:För er som tänker beställa V70 R Design. Det sämsta med denna är faktiskt fälgarna/däcken som är överdrivet extrema och det blir dyrt och stötigt. Den är redan påtagligt fastare än en vanlig V70.

Tips! Man kan faktiskt beställa den med 17" 225 däck istället från fabrik vilket jag gjorde

Har även sett trådar kring dra el till GPS. På Bilia fixade de detta på ett litet kick med att ta ström från cigg utag!

SuddenR
Vad har detta med MY12 faceliften att göra?
Inte mer än andra inlägg tidigare har handlat om denna kommer att finnas vidare eller inte och om man skulle vänta på uppdatering eller eller ej. Bara ett tips i all välmening för de som inte kan vänta av olika anledningar. Kändes lite overkill att starta en ny tråd... men vad vet jag.

SuddenR
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Racetwin2 skrev: En 205 hästars D5 med 2 st 50 hk elmotorer integrerade i hjulupphängningen. Då kom du tom långt under 100g/km. Det var någonstans runt 0,2-0,3 l/mil det handlade om.
305 hk och 0.2-0.3 l/m blandad i en V70 .... det tror jag när jag ser det.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
0,19 vid blandad körning blir det väl just för att man kan köra mycket på bara elmotorn! Det är ju inte som andra hybrider att man kan köra 200 meter på eldrift.... :wink:
av Enzo
VolvoB20 skrev:
Racetwin2 skrev: En 205 hästars D5 med 2 st 50 hk elmotorer integrerade i hjulupphängningen. Då kom du tom långt under 100g/km. Det var någonstans runt 0,2-0,3 l/mil det handlade om.
305 hk och 0.2-0.3 l/m blandad i en V70 .... det tror jag när jag ser det.
Och kör du bara till och från jobbet nån mil och inte alltför fort så blir det 0,0 l diesel per mil.

Det är pluginhybrider som är den närmaste framtiden, inte etanolsmörjan. Det där blir helt klart min nästa bil.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Och eftersom elen är sååååå billig så är det ju toppen med möjligheten att ladda i sina kronor i tanken istället för som nu, tanka i dom! :wink: :D

(OBS OBS OBS, detta inlägget är ett skämt!) 8)
av perhall
SuddenR skrev:För er som tänker beställa V70 R Design. Det sämsta med denna är faktiskt fälgarna/däcken som är överdrivet extrema och det blir dyrt och stötigt. Den är redan påtagligt fastare än en vanlig V70.

Tips! Man kan faktiskt beställa den med 17" 225 däck istället från fabrik vilket jag gjorde

Har även sett trådar kring dra el till GPS. På Bilia fixade de detta på ett litet kick med att ta ström från cigg utag!

SuddenR
17" innebär helt klart bättre komfort än 18" på V70II. Ärligt talat har jag svårt att känna skillnad mellan 16 o 17 tum men 18 tum, då märks det.

Det värsta är att R-paket o små fälgar kan se lattjo ut. Men jag har nog bara sett 16 tum o R-paket (och 18 tum förstås...) - kan du inte skicka en bild på 17 tum o R-paket?/PH
av lobbysleeper
perhall skrev:

SuddenR
17" innebär helt klart bättre komfort än 18" på V70II. Ärligt talat har jag svårt att känna skillnad mellan 16 o 17 tum men 18 tum, då märks det.

Det värsta är att R-paket o små fälgar kan se lattjo ut. Men jag har nog bara sett 16 tum o R-paket (och 18 tum förstås...) - kan du inte skicka en bild på 17 tum o R-paket?/PH
Min har 17" (förvisso med 55-profil = lite mer gummi än 50-profil som är vanligare och "nättare").
Bild
se mer i: V70 R-Design - Bildtråd
Användarvisningsbild
av VolvoB20
XC90_Executive skrev:0,19 vid blandad körning blir det väl just för att man kan köra mycket på bara elmotorn! Det är ju inte som andra hybrider att man kan köra 200 meter på eldrift.... :wink:

Så om bilen klarat rulla 4000 m på batteriet så hade man fått 0.00 l/m mil då för det är ju ungefär så långt man kommer i EUs-cyckel i blandad körning .
Användarvisningsbild
av Racetwin2
XC90_Executive skrev:0,19 vid blandad körning blir det väl just för att man kan köra mycket på bara elmotorn! Det är ju inte som andra hybrider att man kan köra 200 meter på eldrift.... :wink:
EXAKT!

Se denna artikel om V60 Hybrid. 0,19 diesel l/mil. 225hk diesel + 75 hk elmotorer=300hk. Det är inte alls orimligt!

Koldioxidutsläpp på 50g/km :)

http://di.se/Default.aspx?sr=6&tr=28379 ... anguage=sv
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 40
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]