Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hålan
eccy243 skrev:Innan du river ner dörren. Köp två stycken 3509416 på Volvo. Glidskor till hissmekanismen. Brukar vara dom som ger med sig. :)
Tack för tipset :-)-)
Användarvisningsbild
av Hålan
Ja, vad säger man. Suck, snyft kanske :cry:

Körde till Volvo och beställde glidskenorna till rutan.

På väg hem möter jag en budbil som utövar vänstertrafik i en dold kurva. Gick inget bra

Tid hos plåtverkstan 31/1, tur att bilen är körbar iaf. Och inga personskader.

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av lilleman
Jäkla irriterande sånt där
men som sagt inga personskader
men det innebär ju en massa
strul vara utan bil o så

Mvh/Roger
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Usch vad tråkigt, är ju ett tag till 31/1 också :|

Det var inte så länge sen sist du var med om en trafikolycka?

/Kalle
Användarvisningsbild
av TheFlyingDutchman
Rackans! För¤#&#! budbilar! Blir så arg varje gång folk över huvudtaget kör som dårar!!!! Hoppas de löser sig smidigt och skönt att det 'bara' är bilen!!!
Om dem ändå river halva bilen, kolla om de inte kan lacka listerna som du sa innan! ;)
Lycka till!
Användarvisningsbild
av Hålan
På måndag ska bilen ÄNTLIGEN in på reperation, ska bli så skönt.Trött på att se på skiten.Och att folk skrattar åt en på motorvägen.
Ok, jag har en husvagnsbackspegel eltejpad på stumpen som är kvar till vanliga backspegeln. So what :wink:
av volvo944gl
fan vad det händer dig en massa saker då! hoppas dom fixar allt för dig! inte så roligt att få en bil omlackad. just delar av bilen.. kommer ju synas efter många år.. tyvär
Användarvisningsbild
av Hålan
Då var bilen äntligen hemma igen. Hel och fin :-)-)

Som vanligt har killarna på Volvo i Karlshamn gjort ett superjobb, speciellt lackerarna.

Dock tog jobbet 3,5 veckor vilket var lite i överkant. Men tydligen hade vissa plåtar varit slut på lagret. Gör dock att självrisken på vagnskadan och bytet av framrutan slutar på 1000 :- då jag har avbrottsersättning. Inte helt fel.

Passade även på att byta nummerskyltshållaren bak efter att jag hämtat hem bilen idag.

Bild
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Hade inget sådant verktyg.

Går fläkten/fläktarna som dom ska?

Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]