Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JohanT
Tjena!

Nybliven volvo ägare som man är (v70 2.4T -01, Automat) och inte ägt bilen mer än 1 vecka, och har startat utan problem. Nu idag, nyss.. så såg jag att ett halvljus var trasigt, så jag pillade ut lampan, (efter mycket om och men, stora händer :lol: ) och sedan ska starta bilen, för att åka och köpa en ny.. så startar inte fanskapet?

När jag vrider på nyckel, så lyser alla lampor på instrumentpanelen, och det tickar utav bara he? Why? Jag har bara tagit ur en lampa? Inte tagit ur motorn, och lagt den på sidan av bilen? Även prövat att ta bort pluspol utan större framgång?

Är ingen bilmekaniker what so ever. Har kollat säkringar och dom verkar vara ok.

Finns det nån vänlig själv som kan hjälpa en nybilven volvo ägare i nöd? :roll:

/JohanT
av Johnnie
Prova att ladda batteriet, låter som att det är slut.
Mitt batteri dog utan förvarning, det bara klickade och blinkade på instrumentpanelen.
Är det orginalbatteriet så är det dags att byta ut det, brukar inte hålla mer än 10 år.
av JohanT
Johnnie skrev:Prova att ladda batteriet, låter som att det är slut.

Ok, förstår inte hur det isf kunnat dra ur? Bilen startade galant imorse, och även när jag åkte hem från jobbet vid 16 tiden? Det blev efter jag pillat ur lampan?
av Johnnie
JohanT skrev:

Ok, förstår inte hur det isf kunnat dra ur? Bilen startade galant imorse, och även när jag åkte hem från jobbet vid 16 tiden? Det blev efter jag pillat ur lampan?

Mitt batteri dog i sommras, antar att de va orginalbatteriet, märktes inget på starten innan som det kan göra på gamla bilar att det börjar gå segare och segare för varje gång.
Helt plötsligt så ville den inte längre bara så jag köpte ett nytt på volvo.
Provade att ladda upp det gamla batteriet och testade i en gammal 240, gick att starta ett par gånger sen va de slut igen, tog inte upp laddning vid körning.
Batterierna blir ju extra klena nu på vintern också pga av kylan.
av JohanT
Johnnie skrev:
JohanT skrev:

Mitt batteri dog i sommras, antar att de va orginalbatteriet, märktes inget på starten innan som det kan göra på gamla bilar att det börjar gå segare och segare för varje gång.
Helt plötsligt så ville den inte längre bara så jag köpte ett nytt på volvo.
Provade att ladda upp det gamla batteriet och testade i en gammal 240, gick att starta ett par gånger sen va de slut igen, tog inte upp laddning vid körning.
Batterierna blir ju extra klena nu på vintern också pga av kylan.

Sant..! Det som sitter där är original, så möjligt att det aldrig är bytt!
Ska snart få starthjälp, och går bilen igång, så blir det ett nytt batteri helt enkelt!

Tack för snabbt svar, återkommer! :)
av Johnnie
JohanT skrev:Case Closed!
Det var dött batteriet! Startade på ett kick med ett nytt!

Tack för hjälp! :D

De va så lite så! :-)-)
Skönt att det inte var nåt värre :D

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]