- tor 27 jan 2011, 20:50
Hur som helst vore det ett mycket udda och vanskligt grepp av Volvo att försöka återge siffror som ligger närmare verkligheten. Mig veterligen är det bara Porsche som lyckas med det. BMW tidigare men inte längre... och f ö så ökade förbrukningen på BMW markant när EURO4 infördes - dock ej i EU-mixen/PH
KKR skrev:Visserligen. Och jag vill nog mena att 2,5T/FT ändå ligger rätt nära verkligheten från början. Inte som Audis 2,0T 211 hk som ska dra 6,5 men knappast går under 8,0 på motorväg.FWH skrev: Något högre (0,1-0,2 l per 100 km) förbrukning i test cykeln, det är inte säkert att det har någon större betydelse i verkligheten.Det kan väl kanske vara så att de nya "testcykelsiffrorna" ligger närmare verkligheten.
Hur som helst vore det ett mycket udda och vanskligt grepp av Volvo att försöka återge siffror som ligger närmare verkligheten. Mig veterligen är det bara Porsche som lyckas med det. BMW tidigare men inte längre... och f ö så ökade förbrukningen på BMW markant när EURO4 infördes - dock ej i EU-mixen/PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24