Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av petkas
Steff 99 skrev:En offert är "EN" offert och den gäller för den specade bil du frågra på.
Börjar man om från början igen så blir det ett nytt offertsvar och ett nytt pris.
Det är mycket som kan avgöra, det kan finnas olika ersättningar från Volvo på vissa typer av utrustning som inte syns någonstans för oss köpare, som säljaren kan laborera med därför kan det skilja mer än man räknar med både upp o ned på priset i de olika offerterna.
Det beror på vem man gör affärer med,när jag beställde min XC60 så kunde jag lägga till grejer efter på den "första" offerten,la t.e.x FOUR-C o fick den för 14 000kr,sportmattor 700kr,och allting lade han på den första offerten som jag fick utan att han ändrade nånting på den.
av Steff 99
Vad jag skrev om är om du skickar förfrågan om ny offert.
Vad du gör att du kompletterar en befintlig och det kan man göra.
av perhall
Lägga till saker går oftast bra, men inte alltid, vissa paket går t ex att förena med vissa tillbehör men inte med andra. Jag är dock rätt säker på att handlaren är glad över att sälja till 4C med 13% på listpriset... några tusen extra TB för ÅF/PH
av Qualia
jag la till grejer.. men priset går ju upp det e jag med.. ändra färger. lägga till el stol etc ska väl inte påverka andra rabatter eller??? får nog titta runt litet.. det skiljer sig en del faktiskt
av perhall
Qualia skrev:jag la till grejer.. men priset går ju upp det e jag med.. ändra färger. lägga till el stol etc ska väl inte påverka andra rabatter eller??? får nog titta runt litet.. det skiljer sig en del faktiskt
Du bör få 20% rabatt eller nåt sånt på utrustningen om du lägger till.
MEN: det kan finnas specar som inte går att kombinera, och då går det inte att kombinera nya grejer, och det finns fall då det är svårt att plocka bort grejer (ÅF har åtagit sig att sälja x antal av en option per år)./PH
Användarvisningsbild
av petkas
Det här väntar jag på,tycker SJÄLV att jag fick ett bra pris ;-//

Modell Volvo XC60 D3 AWD Summum

Motor Diesel 5cyl 163hk/121kW D5244T16
Växellåda Automat AWTF-80 SC AWD
Kaross Täckt
Färg Savile Grå Metallic 492
Inredning Mörkgrå Läder G100

Herrgårdsvagnspkt 2 XC60: Elmanövrerad baklucka, Eluppv.spolarmunstycken, Mörkt tonade rutor 5
st, Dörrar och lastutrymme, med laminerat glas
Teknik-RTI PS paket XC60: Navigation - RTI, Prem.Sound Multimedia 7", Keyless drive, pers-com.,
RTI Förberedd
Driver Support XC/S/V60: Adaptiv farth m autobroms, Driver Alert System, BLIS: Kamera f död vinkel,
Queue Assist, Pedestrian Detection
Elfällbara nackskydd bak,FOUR-C, Elmanöv. passagerarstol, Fjärrkontr för Multimedia, Glasögonhållare
förarsida, Hastighetsberoende servo, Nyckelavst. kr-kudde pass, Park assist Camera, Parkeringshjälp
fram/bak, VOC tel/Fjärrstart p-värm
Option
Designpaket, exteriört "Side Scuff Plates", Nätficka lastutrymme, sidopanel, höger, Nätficka
lastutrymme, sidopanel, vänster, Skyddsgaller i stål med gasfjäder Offblack, Stänkskydd bak,
Stänkskydd fram, Golvmattor, textil Offblack, Lastrumsmatta textil vänd/vikbar Offblack,
sportmattor Offblack, Delbart drag ,med skidplates, 7-pol, w1046-, vinterdäck,Nokian NODA 235/60R18 Hakka
7 SUV alu.MANTUS,sommardäck,Aluminiumfälg Zephyrus 18

PRIS:578.887 BRUTTO,526.000 NETTO
av Steff 99
Du har fått en ganska normal rabatt på ca 10%, det är väl det man bör förvänta sig på den köpesumman om man inte har vagnpark rabatt
av Qualia
nu vet jag dock ej vad du fick för rabatter.
ringde ett samtal till annan volvo säljare..
pratade via tele då.
samma bil blev plötsligt mkt biligare bättre spec.
värt att ringa runt .. vet att alla säljare e trevliga .. men tyvärr så styr plånboken slutenden...
av mojja
Då vart den beställd då.

Blev en xc60 d3 awd R-design
automat
Barnsäkerhetspaketet
herrgårdsvagnpkt
teknikpkt
delbart drag
savillle grå met
nyckelavstägning krockkudde
silver rails
gummimattor+ bagagerumet
cratus 8x20
volvo on cal

Tror det kan komma att bli en riktigt trevlig kärra:)

Och nu till det absulut tråkigaste leverans i slutet på MAJ ?:-/
av s6025t
Är det fortfarande en årsmodell 11? Volvo brukar ju byta årsmodell vecka 20 så det blir en MY12...Vecka 20 är ju i slutet på maj lite tråkigt att få en MY11 isf

Smörjde aldrig upp frambromsarna när som[…]

Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sin[…]

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]