Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Har varit till dalmans och befriat han från en styck AC-fläkt till kondensorn (som är helstum på min) och en hel balk som kylaren sitter bultad i då min är sönderdragen.
Ser ut som det hänt ett mord på fronten av den bilen nu sen jag skalade av en knoge och blödde "lite grann" :lol: Vet inte om det var kylan, att det var rostiga skruv som gav lite högt blodtryck eller mitt öldrickande som orsakade att jag blödde som en gris i en timme :wink: Större delen av snön på kofångaren är blodig...
en rostig fläkt uppsmord och provkörd
Bild

en mycket rostig fläkt som ska bort
Bild

liten översikt över förödelsen :roll:
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Det här är en bidragande orsak till mitt hat till folk som svetsar med överlapp utan nånting mellan :evil: Nu är ju visserligen den här bilen aldrig lagad förut men den har ju enbart rostat där det varit dubbla plåtar. Svetsprimern kommer inte stå oanvänd det kan jag lova :)
Go tråd att läsa! Kommer följa detta! :p
Tråkigt på rosten i golvet. Lagade oxå där vid fötterna, men hade ingen rost under sätena. Som tur va. Lycka till med det, kan ju knappast bli kul att göra.

Och ja hatar oxå överlapp.. "/
det här är inte salt som är orsaken utan att det läckt in vatten från torpedväggen. Alla ställen det rostat på är där det är dubbelplåt på insidan :roll:
nu kommer det bild på någonting ickerostigt :D

Bild

Bild

Bild

Ovanligt knölig för att vara en volvoplåt (syns inte så mycket på bilden) men jag antar att reservdelarna har lite större toleranser
ja lite rost ja men det är bara där också vad jag vet + sönderklämda skärmkanter bak som börjat rosta så jag kommer nog skära lite där i också :lol:
Arbetet vart ligga stilla nu pga en massa andra problem som kom i vägen och måste lösas först :roll:
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 75

https://www.youtube.com/watch?v=HVMqc05XYHs Liten […]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&[…]

Vilken bränslebox passar?

984 är väl en nyare 940 om jag inte minn[…]

Jag gjorde nyligen en dagsresa på 140 mil me[…]