Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Qualia
Någon som kan ge litet råd här..
Valde Driver support, Min fråga är, av någon anledning så valde jag även parkerings hjälp framme, bilen ska väl auto bromsa när man kommer för nära.. Asså bort kastat med parkering hjälp fram..?

Nu åter står bara vilket färg jag ska ha..
av mojja
Qualia skrev:Någon som kan ge litet råd här..
Valde Driver support, Min fråga är, av någon anledning så valde jag även parkerings hjälp framme, bilen ska väl auto bromsa när man kommer för nära.. Asså bort kastat med parkering hjälp fram..?

Nu åter står bara vilket färg jag ska ha..
Ja den ska bromsa innnan man kör på:) Men det kan ju även vara trevligt med pdc fram om man är lite ovan att parkera den börjar ju pipa 50 cm innan man kör på.. För mig känns det som överkurs med pdc men eftersom även frugan kommer bruka bilen kan det vara ett riktigt bra tillval. Vet inte vad omlackering utav framspoiler kostar men säkert mer än tillvalet:))

Ja färgen på bilen kan man ju bli galen på.. Var bergsäker på passion red fram tills idag då jag läst och sett att den är väldigt känslig för tvättrepor, men den är dock enligt mitt tycke den snyggaste till xc60 r-design. Nu funderar jag på saville met istället orkar verkligen inte med en hel svart bil till dom senaste tre kärrorna har varit svart solid och visst är det skitsnýggt men så otroligt svårt att hålla rent och frächt:(

Vänligen Mojja
av Qualia
Jo. frugan kommer att köra den då och då, tyckte Solid vit och Röd var jäkligt snyggt, som du sa, solid lack är för lätt att få repor, visst e de snygga.. har en solid svart. för mig lutar det också Saville ..
RTI Navigation för 21000, måste väl vara någon av teknikpaket. fråga e bara vilka, får ta upp det med säljare..

/
av Steff 99
Vit är ingen enkel färg om den skall vara snygg, det mesta syns på en vitbil, flygrost, asfalt och vinterväglag med salt m.m, men sköter man den som "XC90-Executive" så är det väldigt snyggt, om inte, sunkigt och fult.
av Qualia
Jo,, ICE vit är mycket snyggt.. de har ju den på volvo show room i Stockholm.
Frågan är om man ska lägga till polestar på D5, mer drag blir det ju.. Blir sen levrans i april blir det..
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag tycker absolut att du ska välja till Polestar till D5! Stor skillnad! (D) :-)-)

Men om den är trimmad när du hämtar den så märker du kanske inte det till en början, om du inte kört en otrimmad precis innan vill säga. Jag hade min inne för garantirep. och hade en XC60 D5 R-design, fast otrimmad så länge. Först när jag körde den otrimmade tänkte jag att det var 8900kr bortkastat på min. Tills jag fick tillbaka min igen! Jäklar vilken skillnad! Speciellt 80+ med trean i! :-O)
av Qualia
Asså..
Vet ej vad jag ska säga om säljare..
Första offert fick jag total ca 48k rabatt, helt ok tycker jag..
Sen nu när jag ville mecka litet med bilens spec, så vart bilen plötsligt mkt dyrare och endast 40k rabatt??
Eftersom jag spar alla offert??
Någon som kan förklara? Ville ju beställa bil fort, nu e man tveksamt, en bil över nästan halv mile, men blev mkt dyrare.
ska ringa runt litet med samma spec imorgon, och kolla vad jag får..
Råd??
av Steff 99
En offert är "EN" offert och den gäller för den specade bil du frågra på.
Börjar man om från början igen så blir det ett nytt offertsvar och ett nytt pris.
Det är mycket som kan avgöra, det kan finnas olika ersättningar från Volvo på vissa typer av utrustning som inte syns någonstans för oss köpare, som säljaren kan laborera med därför kan det skilja mer än man räknar med både upp o ned på priset i de olika offerterna.

Dom där sulorna kommer sannolikt inte passa a[…]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]

Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]

Motorbyte Volvo 240

Utrymmet framtill är begränsat så […]