- tor 27 jan 2011, 21:08
#492888
Verkar bättre att lägga till och köpa en D5.
D3 drar lite mer trots att den har smalare däck och högre utväxling samt lägre effekt.
I XC60 drar en D3 aut mer än en D5 aut AWD!
Sen har det ju rapporterats om diverse problem här på forumet med D3 som väl inte gäller D5.
D3 är säkert en OK motor men den presenterades ju som en sensation med tidig vridpuckel och mycket låg förbrukning. Har även hört en del Volvohandlare sälja in den som det självklara valet. Den riktiga sensationen är ju D5 som är snabb, snål och rolig, och faktiskt klarar sig riktigt bra mot de bästa tyskarna. Inte så mycket dyrare enligt listan men tyvärr aldrig eller sällan på kampanj (utom AWD/aut då).
PH
D3 drar lite mer trots att den har smalare däck och högre utväxling samt lägre effekt.
I XC60 drar en D3 aut mer än en D5 aut AWD!
Sen har det ju rapporterats om diverse problem här på forumet med D3 som väl inte gäller D5.
D3 är säkert en OK motor men den presenterades ju som en sensation med tidig vridpuckel och mycket låg förbrukning. Har även hört en del Volvohandlare sälja in den som det självklara valet. Den riktiga sensationen är ju D5 som är snabb, snål och rolig, och faktiskt klarar sig riktigt bra mot de bästa tyskarna. Inte så mycket dyrare enligt listan men tyvärr aldrig eller sällan på kampanj (utom AWD/aut då).
PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24