Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
poseidon skrev:Mna kommer ganska långt på 60.000 kr diesel....
Med det resonemanget hade Volvo inte sålt något annat än sina DRIVe modeller. Varför betala för en dyrare bil som dessutom drar mer.
Man måste börja någonstans annars går aldrig utvecklingen framåt.
av oskobe
poseidon skrev:Varför måste de ta den största motorn? Varför göra det onödigt dyrt....

Ta D2 + hybridpaket då skulle det bli en direkt konkurrent till Prius.
Jag tror vi är ganska många som inte vill ha en Drive p g a den lilla motorn...
Användarvisningsbild
av na96gen
poseidon skrev:Mna kommer ganska långt på 60.000 kr diesel....
Kör 2000 mil per år och mer skatt på det.. då är nog inte mycket av de 60' kvar efter tre år eller iaf fyra. Dessutom borde värdeminskningen vara borde bli mindre..
Användarvisningsbild
av poseidon
oskobe skrev:
poseidon skrev:Varför måste de ta den största motorn? Varför göra det onödigt dyrt....

Ta D2 + hybridpaket då skulle det bli en direkt konkurrent till Prius.
Jag tror vi är ganska många som inte vill ha en Drive p g a den lilla motorn...
Nu har man ju sålt en hel del Priusar så helt galet kan ju inte kombinationen batteri + liten motor vara....
Användarvisningsbild
av crumpets
"– För att få verkliga bilentusiaster att tänka grönt måste du ge dem en möjlighet att köra koldioxidsnålt utan att ta bort adrenalinkickarna som skapar äkta körglädje. "

Och så sätter man en diesel i den... :lol:

Men jag tycker helt klart han har rätt. Miljöbilar KOMMER vara dödsdömda om de bara ska vara töntstämplade hundrahästarsflåsare som ingen under 40 och innehavare av penis vill ratta.

EDIT: Dock är det klart att småmotoralt. också ska finnas. Bäst är en bil när man kan välja precis den motor som passar en!
av Steff 99
Det syns väldigt tydligt på Priusen, med hyfsad utrustning kostar den nära 400.000 trots att den tillverkas i stora volymer.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag vet att jag kastar "sten i glashus" som kör en bil som har möjlighet att köra på bensin, men är det konceptet som Volvo presenterar verkligen en miljöbil? Om det varir en "nödmotor" i engenskap av D2 eller en etanolmotor, så är allt glasklart. Men en D5:a, för att som de skriver:"För att få verkliga bilentusiaster att tänka grönt måste du ge dem en möjlighet att köra koldioxidsnålt utan att ta bort adrenalinkickarna som skapar äkta körglädje," . Med andra ord: Kör utav bara tusan med dieselmotorn oavsett utsläpp.
av Steff 99
Det du tar upp gäller alla sk. "miljöbilar" man kan köra miljövänligt, men ser man det bara som ett skäl att få ned kostnaden så är det bra att gå runt och tanka det man vill , likväl om det är bensin eller diesel.
Den dagen man måste redovisa vad som förbränts och tankats då kanske, men vill vi ha detta förmyndarsamhälle där allt kollas.

Tycker istället att alla försök som görs att minska utsläpp och minska förbrukningen skall tas emot positivt , en vacker dag så kanske vi har något som ger en bra effekt i jakten att komma ifrån oljeberoendet
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
På V70 laddhybrid kostade ju bara batteriet 100 000kr...

Priserna går dock ner, så nu kostar det förmodligen inte lika mycket. Men det är fortfarande knappast billigt!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]