- tor 27 jan 2011, 06:23
Fick för ett par veckor sen en ordentlig skada höger fram på min bil pga en oförsiktig bilist.
Det var tisdag eftermiddag och torsdag skulle bli klämdag.
Då tänker man att det nog tar ett par månader tills allt är klart.
Fredag morgon veckan efter var bilen reparerad, rekonditionerad och klar.
Verkstan berättade att det var väldigt enkelt att byta delar och få ihop en V70II jämfört med andra bilar. Och oväntat billigt. De bytte skärm, huv, frontplåt, front, stålkastare, lackade om det + en dörr. Kostade inte mer än ca 30 000 och gick enligt honom mycket snabbare än på många andra märken. Då är det ändå en del extrautr på bilen som kräver extra pill.
Troligen är detta ett skäl till den låga försäkringspremien, jag betalar 5000 per år för helförs i Sthlms innerstad.
PH
Det var tisdag eftermiddag och torsdag skulle bli klämdag.
Då tänker man att det nog tar ett par månader tills allt är klart.
Fredag morgon veckan efter var bilen reparerad, rekonditionerad och klar.
Verkstan berättade att det var väldigt enkelt att byta delar och få ihop en V70II jämfört med andra bilar. Och oväntat billigt. De bytte skärm, huv, frontplåt, front, stålkastare, lackade om det + en dörr. Kostade inte mer än ca 30 000 och gick enligt honom mycket snabbare än på många andra märken. Då är det ändå en del extrautr på bilen som kräver extra pill.
Troligen är detta ett skäl till den låga försäkringspremien, jag betalar 5000 per år för helförs i Sthlms innerstad.
PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24